گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

افزایش تقاضا، قیمت میلگرد در بازار داخلی چین را صعودی کرد

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از افزایش قیمت میلگرد در بازار داخلی چین در پی افزایش تقاضا حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، به دنبال رشد قیمت‌ها در معاملات چدید و همچنین رونق بازار معاملات فیوچرز، قیمت میلگرد در بازار داخلی چین صعودی شد.

بازار داخلی

ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت میلگرد فولادی، بازار داخلی، exw شرق چین بین ۳ هزار و ۴۴۰ یوآن تا ۳ هزار و ۴۶۰ یوآن (۴۸۶ تا ۴۸۹ دلار) به ازای هر تن محاسبه شد که این بازه قیمتی حاکی از رشد ۷۰ یوآنی نسبت به روز قبل است. این محصول در این روز بین ۳ هزار و ۳۷۰ یوآن تا ۳ هزار و ۳۹۰ یوآن به ازای هر تن معامله می‌شد.

این درحالی است که قیمت‌ها در مقایسه با هفته قبل، ۱۲۰ یوآن به ازای هر تن کاهش نشان می‌دهند. بازه قیمتی این محصول در این مدت ۳ هزار و ۵۶۰ یوآن تا ۳ هزار و ۵۸۰ یوآن به ازای هر تن گزارش شد.

براساس ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت میلگرد فولادی، بازار داخلی، exw شمال چین ۳ هزار و ۵۸۰ یوآن تا ۳ هزار و ۶۱۰ یوآن به ازای هر تن شنیده شد که این بازه قیمتی نسبت به هفته قبل، ۷۰ یوآن کاهش یافته است. این محصول در این مدت در بازه بین ۳ هزار و ۶۵۰ دلار تا ۳ هزار و ۶۸۰ دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

به گزارش برخی منابع بازار، رشد قیمت معاملات فیوچرز ماه اکتبر برای میلگرد دلیل اصلی افزایش تقاضا در بازار اسپات بود که صعود قیمت‌ها را به دنبال داشت. یک تاجر در بازار شانگ‌های در این باره اظهار داشت: ۸۰۰ تن میلگرد را در مدت یک روز به فروش رساند، این درحالی است که میزان فروش وی در روز قبل، ۵۰۰ تن بوده است.

در همین حال، با پیش‌بینی باران در مناطقی از شرق چین در روزهای آتی، انتظار می‌رود تقاضای میلگرد کاهش یابد. به گفته منابع بازار، به طور معمول در ماه ژوئن تقاضای میلگرد کاهش می‌یابد.

زمزمه بازار

با این حال، یک تحلیلگر بازار مطرح کرد: به دنبال کاهش قیمت سنگ آهن و زغال سنگ کک، هزینه تولید میلگرد افت یافته است، بنابراین خریداران انتظار دارند که کارخانه‌ها با پیشنهادات قیمتی کمتر میلگرد موافقت کنند.

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، قیمت سنگ آهن فاین ۶۲ درصد، cfr چینگ‌دائو ۱۰۱٫۳۹ دلار به ازای هر تن شنیده شد که این نرخ نسبت به روز قبل، رشد ۴٫۴۱ دلاری و در مقایسه با هفته گذشته، کاهش ۶٫۰۶ دلاری را نشان می‌دهد. این محصول در این مدت به ترتیب با قیمت ۹۶٫۹۸ و ۱۰۷٫۴۵ دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

بیلت

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، قیمت بیلت فولادی با احتساب مالیات بر ارزش افزوده ، بازار داخلی، exw تانگ‌شان، شمال چین ۳ هزار و ۳۰۰ یوآن به ازای هر تن گزارش شد که این نرخ در مقایسه با روز قبل، ۶۱ یوآن رشد یافت. این محصول در این روز با قیمت ۳ هزار و ۴۳۲ یوآن معامله می‌شد.

بورس معاملات فیوچرز شانگ‌های

همچنین معاملات فیوچرز ماه اکتبر با قیمت ۳ هزار و ۴۹۳ یوآن به ازای هر تن انجام شدند که این قیمت در مقایسه با روز قبل، ۶۱ یوآن افزایش نشان می‌دهد. قیمت توافقی معاملات این بورس ۳ هزار و ۴۳۲ یوآن به ازای هر تن گزارش شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *