گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

ثبات قیمت قراضه ترکیه در بازار/ تشدید رکود بازار فولاد با دو مرحله شدن انتخابات

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از ثبات قیمت قراضه ترکیه در بازار حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، قیمت قراضه فولاد وارداتی در بازار دریایی ترکیه نسبتاً ثابت باقی ماند.

در این راستا، یک کارخانه فولاد در منطقه مرمره محموله دریای بالتیک که شامل قراضه ذوب سنگین (HMS) 1&2 (80:20) به قیمت 374 دلار در هر تن، قراضه خرد شده را 394 دلار در هر تن و قراضه بوشلینگ 399 دلار در هر تن سی اف ار رزرو کرد.

همچنین کارخانه(مرمرا) نیز ۱۵ هزار تن (HMS) 1&2(80:20) به سفارش قبلی خود از یک تامین کننده آمریکایی به قیمت 375 دلار در هر تن سی اف ار رزرو کرد، ضمن اینکه یک کارخانه فولاد در ازمیر منطقه یک محموله دریای بالتیک، متشکل از HMS 1&2 (80:20) را به قیمت 372 دلار در هر تن سی اف ار رزرو کرد.

در نتیجه آخرین معاملات، شاخص‌های قیمتر روزانه قراضه تا حد زیادی ثابت  باقی ماندند. ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد شاخص قیمت قراضهHMS 1&2 (80:20 mix) شمال اروپا سی اف ار ترکیه ۳۷۱.۲۹ دلار به ازای هر تن بود که این نرخ نسبت به روز قبل حاکی از افت ۰.۲۸ دلاری است.

همچنین شاخص قیمت قراضه HMS 1&2 (80:20 mix) امریکا سی اف ار ترکیه ۳۷۶.۶۸ دلار به ازای هر تن گزارش شد که این نرخ نسبت به روز گذشته  افت ۰.۲۸ دلاری نشان می دهد.

در همین حال، بازار دریایی واردات قراضه ترکیه به طور کلی آرام گزارش شد. البته کشیده شدن انتخابات ریاست جمهوری این کشور به دور دوم، عدم اطمینان اقتصادی را در پی داشت. برهمین اساس، معامله گران ذخایر طولانی مدت فولاد خود را قبل از اولین دور انتخابات به انجام رساندند، چرا که بازار انتظار رکود شدید لیر را داشت. با این حال، با رفتن انتخابات به دور دوم این اتفاق نیفتاده است.

یک منبع کارخانه ترکیه در این باره گفت: از معامله گران می خواهند سهام خود را بفروشند. فقط فولادسازانی که نیاز فوری به قراضه دارند یا توانستند مقداری از آن را بفروشند، در بازار فعالیت هستند. در غیر این صورت، بازار عموماً آرام و منتظر انتخابات دور دوم است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *