در گفتگوی فعال فولادی با فولادبان مطرح شد؛

جرقه تورم در حاشیه سود شرکت‌ها با خام‌فروشی/ وزارت صمت و بانک‌ها از صنایع نوردی حمایت کنند

یک فعال فولادی گفت: قیمت فولاد از قیمت‌های جهانی نشات می‌گیرد و در نتیجه، نباید با خام فروشی باعث ایجاد تورم در حاشیه سود شرکت‌ها شویم.

سجاد محمدی در گفتگو با فولادبان درباره تاثیرات تصمیمات چهارگانه فولادی وزارتخانه های صمت و اقتصاد بر بازار اظهارداشت: با شرایط فعلی اقتصادی و تورمی که صنعتگران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، به نظر می‌رسد وزارت صمت و بانک‌ها می‌توانند حمایت موثری در این حوزه داشته باشند، چرا که در غیر این صورت، فولاد و صنایع مختلف کشور با مشکل مواجه خواهند شد.

وی با بیان اینکه کارخانه‌های نوردی از لحاظ تأمین میزان نقدینگی بسیار ضعیف هستند، از بانک‌ها و وزارت صمت خواست تا از صنایع نوردی حمایت کنند.

این فعال فولادی تصریح کرد: قیمت فولاد از قیمت‌های جهانی نشات می‌گیرد و در نتیجه نباید با خام فروشی باعث ایجاد تورم در حاشیه سود شرکت‌ها شویم.

محمدی با اشاره به اینکه مدیریت دستوری در صنعت فولاد پاسخگو نیست، گفت: وضعیت فعلی کشور به گونه‌ای شده است که می‌توان گفت در حال حاضر، عملکرد و مشکلات بازار ناشی از تصمیمات دستوری دولت است.

وی در پایان اظهارداشت: افزایش قیمت حامل‌های انرژی تیشه به ریشه زنجیره فولاد زده است. در این صورت، دولت باید اجازه دهد مدیریت خرید و فروش فولاد توسط بازار انجام شود و فعالان صنعت در این خصوص تصمیم‌گیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *