جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه ها و انجمن های فولاد 25 اردیبهشت 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

کاهش قیمت اسلب صادراتی برزیل+دلایل

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از افت قیمت اسلب صادراتی برزیل در پی کاهش قیمت محصولات تخت فولادی حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در حالی در یک هفته اخیر خریداران به دنبال محصول با قیمت پایین بودند که بدبینی در بازار محصولات تخت فولادی، قیمت اسلب صادراتی برزیل را نزولی کرد.

در این راستا، ارزیابی فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت اسلب صادراتی، فوب بندر اصلی برزیل در بازه 740 تا 780 دلار به ازای هر تن بود که این بازه قیمتی حاکی از افت 5.59 درصدی نسبت به هفته قبل است. این محصول در هفته گذشته در بازه 790 تا 820 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

در عین حال، فروشندگان اسلب در طول هفته گذشته، در تلاش برای ثابت نگه داشتن سطح قیمت محصول تحویل ماه ژوئیه بودند. البته خریداران مردد بودند و باور دارند که روند نزولی قیمت محصولات تخت در بسیاری از بازارها ادامه خواهد یافت.

از سوی دیگر، اسلب برزیلی به آمریکا و مکزیک عرضه شد و معاملات در بازه قیمتی ارزیابی شده انجام شدند. براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، شاخص قیمت کویل ورق گرم، فوب کارخانه غرب میانه آمریکا 54.08 دلار به ازای هر هاندردویت (یک هزار و 81.6 دلار به ازای هر تن) محاسبه شد که در مقایسه با روز قبل و هفته گذشته، رشد 1.98 درصدی و افت 4.84 درصدی را نشان می‌دهد. نرخ معامله این محصول در روز و هفته مشابه قبل، به ترتیب 55.17 دلار و 56.83 دلار به ازای هر هاندردویت گزارش شده بود.

در همین راستا، کاهش قیمت مواد اولیه به فروشندگان این اجازه را داد تا قیمت‌های پیشنهادی کمتر خریداران برای اسلب را قبول کنند.

همچنین شاخص روزانه سنگ آهن فاین 62 درصد، CFR چینگ‌دائو به 102.58 دلار به ازای هر تن رسید که این نرخ نشان از رشد 0.1 دلاری نسبت به روز قبل دارد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors