در گفتگوی فعال فولادی با فولادبان مطرح شد؛

بازخورد تصمیمات چهارگانه فولادی چند ماه به طول می‌انجامد

یک فعال فولادی گفت: در شرایط موجود کشور، هر تصمیمی ابتدا باید به طور دقیق برای هدف مورد نظر بررسی شود و زمانی که بازخورد این تصمیم در بازار مشاهده شد، می‌توان در خصوص تأثیر مثبت یا منفی آن نظر داد.

امین امینی در گفتگو با فولادبان درباره تأثیرات تصمیمات چهارگانه فولادی وزارتخانه‌های صمت و اقتصاد بر بازار فولاد کشور اظهار کرد: در شرایط موجود کشور، هر تصمیمی ابتدا باید به طور دقیق برای هدف مورد نظر بررسی شود و زمانی که بازخورد این تصمیم در بازار مشاهده شد، می‌توان در خصوص تأثیر مثبت یا منفی آن نظر داد.

وی گفت: در حال حاضر نوسانات موجود در حوزه فولاد را می‌توان به دورشدن قیمت‌گذاری از بحث عرضه و تقاضا اشاره کرد، چرا که تولید محصول وجود دارد اما تقاضا به اندازه کافی وجود ندارد.

به گفته فعال فولادی، این صنعت به سختی با تصمیمات متغیر وزارت‌خانه‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کند. در این راستا، به نظر می‌رسد بازخورد مثبت یا منفی آن در بازه حدوداً 3 ماهه مشخص خواهد شد.

امینی با اشاره به اثرپذیری وضعیت فولادی‌ها از بازار ارز گفت: با توجه به اینکه دلار مهم‌ترین متغیر محرک در صنعت فولاد محسوب می‌شود، بررسی‌ها از آینده سودآوری این حوزه نشان می‌دهد. در عین حال، در صورت تثبیت نرخ دلار با قیمت‌های فعلی در محصولات فولادی، ارزندگی فولادساز‌ان بورسی تحت‌تاثیر قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *