جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

تمرکز صادرکنندگان بیلت روسی به بازارهای آسیایی/ ترکیه محموله 30 هزار تنی بیلت ایران را خرید؟

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از تمرکز صادرکنندگان بیلت روسی به بازارهای آسیایی حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، پس از آنکه خریداران ترکیه از روسیه، بیلت خریداری نکردند، صادرکنندگان بیلت این کشور تمرکز خود را به بازارهای آسیایی معطوف کردند.

گفته می‌شود روند نزولی قیمت قراضه وارداتی و میزان تقاضای مقاطع بلند فولادی در بازار داخلی و صادراتی از دلایل اصلی پشت پرده کاهش تمایل ترک‌ها به واردات بیلت به شمار می‌روند.

همچنین براساس گفته فعالان، انتخابات ترکیه دلیل دیگر کاهش تقاضا برای بیلت صادراتی به این کشور بود.  البته خبر رسید که یک محموله 30 هزار تنی بیلت ایرانی در طول هفته جاری با قیمت حدود 500 دلار به ازای هر تن cfr به ترکیه فروخته شده، البته این درحالی است که صحت این خبر توسط بسیاری از فعالان بازار تایید نشد.یک تاجر در این باره بیان کرد: حجم این محموله بسیار بالاست، کسی این مقدار بیلت را نخواهد خرید؛ حتی اگر قیمت آن کم باشد.

در همین حال، بیلت روسی تحویل سریع نیز با قیمت 580 دلار به ازای هر تن cfr ترکیه ( معادل 550 تا 555 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه) موجود بود که این نرخ حاکی از ثبات نسبت به قبل است.

تعداد محدودی از فعالان بازار بازه قیمتی متعارف بیلت صادراتی به ترکیه را 550 تا 560 دلار به ازای هر تن cfr ( معادل 525 تا 530 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه) برآورد کردند، البته تمایل به خرید محصول روسی نزدیک به صفر بود.

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، شاخص قیمت بیلت فولادی، بازار صادرات، فوب دریای سیاه، CIS حدود 538 دلار به ازای هر تن محاسبه شد که این نرخ در مقایسه با روز قبل، کاهش 5 دلاری نشان می‌دهد.

درحالی که بازار ترکیه نسبتا راکد بود، عرضه‌کنندگان روسیه تمرکز خود را به آسیا معطوف کردند و چندین محموله از بنادر شرق روسیه به فروش رساندند.

براساس گزارشات، دو کارخانه بزرگ، حداقل دو محموله با قیمت بین 522 تا 535 دلار به ازای هر تن cfr به تایوان و فیلیپین فروختند. همچنین یک تاجر چینی محموله‌ای 20 هزار تنی محصول روسی را با قیمت 530 دلار به ازای هر تن cfr به فیلیپین فروخت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors