جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار بازار سرمایه داخل 04 اردیبهشت 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از نوسانات بازار سرمایه – دوشنبه 4 اردیبهشت ماه؛

پایان اولین روز معاملاتی اردیبهشت ماه بورس به رنگ سبز/ شاخص فلزات در کانال یک میلیون و 600 هزار واحدی باقی ماند

فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 4 اردیبهشت 1402 گزارش می‌دهد.

پایان اولین روز معاملاتی اردیبهشت ماه بورس به رنگ سبز/ شاخص فلزات در کانال یک میلیون و 600 هزار واحدی باقی ماند اخبار بازار سرمایه داخل

به گزارش خبرنگار فولادبان، روند معاملاتی اولین روز فعالیت بورس بعد از تعطیلات، در مدار تعادل رقم خورد و در اکثریت نمادها شاهد معاملاتی متعادل بودیم. البته با شروع نیمه دوم، داد و ستد قدرت نمایی خریداران در کلیت بازار سهام مشهود بود به گونه‌ای که اکثریت نمادها در مدار مثبت تابلو و با رشد قیمت همراه شدند.

همچنین امروز ارزش بازار بورس در پایان معاملات به حدود 12 هزار و 821 میلیارد تومان رسید و ارزش معاملات خرد نیز 15 هزار و 619 میلیارد تومان را به ثبت رساند. ناگفته نماند حقیقی‌ها 353 میلیارد تومان از حقوقی‌ها خرید کردند.

از سوی دیگر، تعداد نمادهای مثبت 492 نماد ( 68 درصد) و تعداد نمادهای منفی 231 نماد ( 32 درصد) در پایان معاملات ثبت شد. گروه‌های خودرو، فلزات اساسی و محصولات شیمیایی به ترتیب با ارزش معامله یک هزار و 439 میلیارد تومان، 768 میلیارد تومان و 734 میلیارد تومان برترین صنایع بازار هستند که بیشترین حجم معامله را داشته‌اند. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات سومین روز هفته سبز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 2 هزار و 363 واحد رشد داشت و به 2 میلیون و 326 هزار و 496 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 7 هزار و 733 واحد افزایش یافت و در ارتفاع 768 هزار و 487 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با کاهش یک هزار و 467 واحدی، رقم یک میلیون و 670 هزار و 259 واحد را نشان داد.

نمادهای «تاپیکو»،«میدکو»،«فارس»،«پارس»،«کگل»،«شپنا»و«کچاد» بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «ختور»،«پترول»،«شسینا»،«واتی»و«ثشاهد» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «کفپارس»،«دانا»،«کماسه»،«البرز»و«کاذر» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors