جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار اکتشافات معدنی 02 اردیبهشت 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
معاون حمل و نقل راهداری البرز خبر داد؛

طرح ساماندهی ناوگان حمل مواد معدنی در البرز آغاز شد

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز اعلام کرد: طرح ساماندهی و هوشمندسازی ناوگان حمل مواد معدنی برای پیشگیری از حوادث احتمالی و آسیب به جاده های این استان آغاز شد.

طرح ساماندهی ناوگان حمل مواد معدنی در البرز آغاز شد اخبار اکتشافات معدنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای, استان البرز

به گزارش فولادبان، میثم قدمی گفت: تردد سالانه تعداد زیادی خودروهای حمل مواد معدنی در جاده‌های این استان با خسارت و مشکلات جانبی همراه است.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می دهد که بخشی از خودروهای حامل بار مواد معدنی بیش از ظرفیت لازم بار حمل می‌کنند که برای مسافران و جاده‌ها خطراتی به دنبال دارد.

قدمی بیان کرد: براین اساس صدور کارت هوشمند برای حمل مواد معدنی در جاده‌های البرز الزامی است و از ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری حمل مواد معدنی از طریق راه‌های استان فقط با وسایل نقلیه دارای کارت هوشمند مجاز خواهد بود.

وی اظهارداشت: سال گذشته با تشکیل چند کارگروه با مشارکت فرمانداری‌ها، اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت و راهداری البرز بنا شد تا تعدادی از شرکت‌های حمل و نقل بار در معادن استان البرز مستقر شوند و نظارت لازم بر وضعیت حمل بار معدنی داشته باشند.

معاون حمل و نقل راهداری البرز گفت: از ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری از تردد خودروهای حامل مواد معدنی فاقد کارت هوشمند در جاده‌های البرز جلوگیری می‌شود.

وی تاکید کرد: از تاریخ مذکور تخصیص سهمیه سوخت به ناوگان حمل‌و نقل محصولات واحدهای تولیدی معادن و شن و نمک مشروط به گرفتن بارنامه و تاییدیه پیمایش از طرف اداره‌کل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای استان است.

استان البرز دارای ۶۸ معدن فعال و ۴۰ معدن غیر فعال زغال سنگ، مس، سرب، روی و شن و ماسه است که در مجموع میزان ذخایر مواد معدنی استان البرز ۷۵۳ هزار و ۱۳۷ هزار تن است.

سال گذشته در بخش صنعت ۳۰۶ مورد پروانه بهره برداری در البرز صادر شد و میزان سرمایه گذاری براساس پروانه صادره ۲۷۶هزار و ۹۶ میلیون ریال بوده است.

این استان دارای یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است که روزانه حدود ۳۵۰ هزار تردد در جاده‌های آن صورت می‌گیرد. بخشی از ترددهای جاده‌ای این استان ترانزیتی است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors