گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

تداوم روند نزولی تقاضای قراضه در بازار دریایی ترکیه

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از تداوم روند نزولی تقاضای قراضه در بازار دریایی ترکیه حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، با توجه به آمار نزولی فروش فولاد در بازارهای داخلی و صادراتی ترکیه، بسیاری از کارخانه‌های فولادی ترکیه از بازار خرید قراضه دریایی با تحویل ماه می دور ماندند. در همین راستا، آشکار شدن خبر معامله‌ای در پایان هفته، قیمت‌ها را تحت فشار قرار داد.

برهمین اساس، کارخانه‌ای در منطقه مرمره ترکیه یک محموله آمریکایی شامل حجم نامشخص از HMS 1,2 (80:20) با شیوه معاملاتی cfr و قیمت 448.50 دلار به ازای هر تن خریداری کرد. همچنین در معامله ای، یک کارخانه در همین منطقه محموله‌ای شامل 15هزار تن قراضه HMS 1,2 (80:20) را با قیمت 430 دلار به ازای هر تن و 13هزار تن قراضه خردشده با قیمت 450 دلار به ازای هر تن از دریای بالتیک و با شیوه معاملاتی cfr خرید.

در نتیجه آشکار شدن خبر معامله‌ای در پایان هفته، شاخص روزانه قیمت قراضه کاهش یافت. ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد: شاخص قیمت قراضه فولادی HMS 1,2 (80:20)، مبدا شمال اروپا، cfr ترکیه 429.84 دلار به ازای هر تن محاسبه شد که این نرخ نسبت به روز قبل حاکی از افت 4.37 دلاری است.

علاوه بر این شاخص قیمت قراضه فولادی HMS 1,2 (80:20)، مبدا آمریکا، cfr ترکیه 425.33 دلار به ازای هر تن گزارش شد که این نرخ در مقایسه با روز قبل، 4.37 دلار کاهش نشان می‌دهد. در مقایسه این دو محصول، تفاوت قیمتی 4.51 دلاری مشهود است.

علاوه بر این، معامله دریایی دیگری در این هفته آشکار شد؛ در زمانی که عرضه‌کننده آمریکایی محموله دیگری شامل قراضه HMS 1,2 (80:20) با شیوه معاملاتی cfr و قیمت 430 دلار به ازای هر تن به کارخانه‌ای در منطقه مرمره فروخت.

فعالیت بازارهای فولادی ترکیه در طول ماه مبارک رمضان که در تاریخ 21 آوریل ( یکم اردیبهشت ماه 1402) با عید فطر اتمام می‌یابد، محدود گزارش شده بود. علاوه بر این، انتخابات پیش‌رو نیز باعث عدم ثبات اقتصادی شده و همین موضوع نیز دلیل دیگری برای کمبود معاملات بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *