جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه ها و انجمن های فولاد 31 فروردین 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

قیمت سنگ آهن در بازار دریایی چین صعودی شد+ دلایل

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از رشد قییمت سنگ آهن در بازار دریایی چین حکایت دارد.

قیمت سنگ آهن در بازار دریایی چین صعودی شد+ دلایل اتحادیه ها و انجمن های فولاد آینده قیمت سنگ آهن, قیمت سنگ آهن

به گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن، افزایش تقاضای مصرف‌کنندگان نهایی باعث رشد قیمت سنگ آهن در بازار دریایی چین شد. در این راستا، تقاضای فولادسازان چینی که ناشی از عملیات شارژ ذخایرشان بود، منچر به بهبود فعالیت تجاری در بازار بنادر داخلی شد.

در این راستا، معاملات فیوچرز ماه سپتامبر برای سنگ آهن در بورس کالای دالیان با رشد 1.10 درصدی نسبت به قیمت توافقی روز قبل، 775.50 یوآن (113 دلار} به ازای هر تن انجام شدند.

این روند صعودی در معاملات بورس سنگاپور هم مشاهده شد. برهمین اساس، معاملات ماه می در بورس سنگاپور با رشد 0.98 دلاری قیمت به ازای هر تن در مقایسه با قیمت توافق قبلی، 116.77 دلار به ازای هر تن انجام شدند.

در همین حال، انتشار آمار مثبت اقتصادی باعث رونق تجارت در بازارهای فولادی شد. برهمین اساس، تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه نخست سال در مقایسه با مدت مشابه سال پیش، رشد 4.5 درصدی را نشان می‌دهد که این رقم بیش از انتظار فعالان بازار است، این درحالی است که تحلیل‌گران بازار نسبت به آمار تولیدات صنعتی ناامید بودند که نسبت به سال گذشته، 3.9 درصد افزایش یافت ولی با این حال، 4.4 درصد کمتر از میزان پیش‌بینی شده بود.

تاجری در بازار سنگاپور در این باره گفت: اثر مثبت رونق اقتصادی بر بازارهای فیوچرز فولادی به دلیل آمار ضعیف فعالیت صنعتی و سرمایه‌گذاری املاک، کمرنگ شد.

این تاجر در ادامه افزود: برخلاف نزول سرمایه‌گذاری‌ها بر بخش‌های زیرساختی کشور، اثر منفی صنعت ساخت‌وساز بر مصرف فولاد ادامه‌دار بود.

با این حال، فعالیت تجاری سنگ آهن در بازار داخلی به صورت مداوم مطلوب گزارش شد. تاجری در بازار هنگ کنگ اظهار داشت: برخلاف حاشیه سود پایین فولادسازی برای چندین محصول خاص، کارخانه‌ها مشتاق بودند تا میزان تولیدات را در سطح کنونی ثابت نگه دارند که پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آتی، از افزایش تقاضا، حمایت کند.

این تاجر همچنین افزود: برخی کارخانه‌ها برنامه‌های تولید خود را به گونه‌ای تنظیم می‌کنند که تولید محصولات نهایی فولادی با بهترین میزان سود ناخالص، بهینه کنند.

همچنین برخی فعالان بازار به کاهش شدید سنگ آهن از مبدا برزیل در بنادر چینی اشاره کردند. تاجر دیگری در بازار شانگ‌های مطرح کرد: پیش‌بینی می‌شود رشد تقاضای محموله‌های سنگ آهن برخلاف کاهش تقاضا در سه ماهه نخست سال، رشد قیمت سنگ آهن برزیلی را در هفته‌های آتی در پی داشته باشد. رشد تقاضای محموله‌های سنگ آهن، عاملی مهم در بررسی توانایی و اشتیاق کارخانه‌ها برای خرید سنگ آهن اعلا است.

شاخص سنگ‌آهن در بازار دریایی چین به شرح ذیل است:

فاین ۶۲ درصد، cfr چینگ‌دائو :  معادل 119.62 دلار به ازای هر تن، 0.98 دلار به ازای هر تن افزایش یافت.

فاین ۶۲ درصد کم آلومینیوم، cfr چینگ‌دائو: معادل 124.17 دلار به ازای هر تن، 1.86  دلار به ازای هر تن افزایش یافت.

فاین ۵۸ درصد، cfr چینگ‌دائو: معادل 109.67 دلار به ازای هر تن، 0.93 دلار به ازای هر تن افزایش یافت.

فاین ۶۵ درصد، مبدا برزیل، cfr چینگ‌دائو: معادل 135.10 دلار به ازای هر تن، 0.90 دلار به ازای هر تن نسبت به قبل افزایش یافت.

قیمت‌های بندری

در همین حال، فاین پیلبارا در استان شاندونگ و شهرهای تانگ‌شان و تیانجین در بازه قیمتی 895 تا 909 یوآن به ازای هر wmt معامله شد. این محصول قبلا در بازه 880 تا 895 یوآن به ازای هر wmt معامله می‌شد.

آخرین آمار قیمت این محصول، معادل بازه قیمتی 121 تا 122 دلار به ازای هر تن در بازار دریایی است.

بورس کالای دالیان

همچنین پر معامله ترین قرارداد فیوچرز ماه می برای سنگ آهن با قیمت 784 یوآن (114 دلار) به ازای هر تن منعقد شد که این نرخ در مقایسه با قیمت توافقی روز قبل، حاکی از رشد 8.5 یوآنی قیمت به ازای هر تن است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors