Please use a valid API Key وضع قوانین دست و پا‌گیر دولتی اشتیاق را از تولیدکنندگان گرفت/ ایران در افق 1404 فولادی به ۱۶۰ میلیون تن سنگ‌‌آهن خام نیاز دارد - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
یک کارشناس صنعت فولاد به فولادبان عنوان کرد:

وضع قوانین دست و پا‌گیر دولتی اشتیاق را از تولیدکنندگان گرفت/ ایران در افق 1404 فولادی به ۱۶۰ میلیون تن سنگ‌‌آهن خام نیاز دارد

یک کارشناس صنعت فولاد گفت: کمبود آب در صنعت فولاد یکی از معضلات بسیار مهم با توجه به استقرار کارخانه های فولادی در مناطق گرم خشک است.

حسن طاهری در گفتگو با فولادبان با اشاره به چالش‌های پیش روی صنعت فولاد، اظهارداششت: یکی از چالش‌های مهم در زنجیره فولاد تامین انرژی در شرایط و فصول مختلف است.

وی گفت: زنجیره تولید فولاد به فرآیند تولید فولاد خام از استخراج سنگ آهن تا تولید فولاد و نهایتا محصول گفته می‌شود که در این فرآیند مشکلات و معضلات بسیاری وجود دارد که در زمان‌های مختلف متفاوت است.

به گفته این فعال بازار فولاد، براساس بررسی‌های انجام شده، ایران برای تحقق هدف تولید فولاد 55 میلیون تنی در افق ۱۴۰۴ به ۱۳۰ تا ۱۶۰ میلیون تن سنگ‌‌آهن خام نیاز دارد.

طاهری تاکید کرد: اگر تامین انژی کافی صورت نگیرد و بسیاری از زیر ساخت‌ها مرتفع نشود، این امر غیر ممکن است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از دیگر مشکلات تولید فولاد کمبود آب است، اظهار داشت: درحال حاضر بسیاری از کارخانه‌های تولید محصولات فولادی در نواحی کم‌آب و حتی کویری ایجاد شده است که این خود یکی از معضلات اساسی در صنعت فولاد شمرده میشود.

این کارشناس صنعت فولاد در پایان اظهارداشت: قیمت‌‌گذاری دستوری و وضع قوانین دست و پا‌گیر دولتی اشتیاق تولید را از تولیدکنندگان گرفته است و باید دولت در حمایت از آنها ساز و کارهای جدیدی را از سر گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors