در گفتگو با فولادبان ابراز شد؛

تحلیل هفتگی بازار سرمایه از نگاه یک کارشناس/ شاخص کل بورس در اردیبهشت‌ به 3 میلیون واحد می‌رسد؟

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است که با تداوم روند افزایشی، قاعدتاً هدف اول بازار در اردیبهشت‌ماه شاخص 2 میلیون و 500 هزار واحدی و سپس 3 میلیون واحدی خواهد بود و به همین دلیل فعالان بورسی باید روی ارزش معاملات تمرکز کنند.

پیام الیاس‌کردی در گفتگو با فولادبان در تحلیل هفتگی بازار سرمایه اظهارداشت: بازار بورس در هفته جاری روند جالب و البته جذابی را پشت سر گذاشت. در واقع هفته دوم فروردین‌ماه بازار رشد شتابان و شارپی را به ثبت رساند اما در هفته جاری بدون اصلاح در گروه‌های مختلف، شروع به درجازدن کرد.

وی گفت: با توجه به این عملکرد، می‌توان گفت دلیل جذابیت هفته سوم فروردین‌ماه بورس، اوج گرفتن ارزش معاملات است به گونه‌ای که روز 21 فروردین رکورد ارزش معاملات به حدود 19 هزار و 800 میلیارد تومان رسید. این رقم یک سقف بی‌سابقه در بازار سرمایه محسوب می‌شود و در واقع در چند سال گذشته نیز چنین چیزی اتفاق نیفتاده بود.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به روندهای کلی بورس، افزود: در تمام روندهای بازار سرمایه، مجموعاً سه سناریوی ریزشی، درجازدن و افزایشی وجود دارد. در صورتی که ارزش معاملات در یک روز به کمتر از 10 هزار میلیارد تومان برسد، روند ریزشی محسوب می‌شود و اگر در همین محدوده باقی بماند، به اصطلاح بازار در حال درجازدن است اما در صورتی که ارزش معاملات به بیش از 20 همت برسد، روند افزایشی در بورس اتفاق می‌افتد.

الیاس‌کردی معتقد است که با تداوم روند افزایشی، قاعدتاً هدف اول بازار در اردیبهشت‌ماه شاخص 2 میلیون و 500 هزار واحدی و سپس 3 میلیون واحدی خواهد بود و به همین دلیل فعالان بورسی باید روی ارزش معاملات تمرکز کنند.

وی در پایان درباره وضعیت عرضه و تقاضا برای هفته آتی اظهارداشت: با توجه به شرایط فعلی، روند عرضه و تقاضا به ارزش معاملات بستگی دارد و به نظر نمی‌رسد ارتباطی به ورود تقاضای حقیقی‌ها داشته باشد. در واقع، می‌توان گفت بازار سرمایه با وجود بی‌اعتمادی حقیقی‌ها توانست در روند خوبی قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *