جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار بازار آهن و فولاد 24 فروردین 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگوی کارشناس بورس کالا با فولادبان مطرح شد؛

مشکلات قیمت‌گذاری دستوری وزارت صمت در بورس کالا/ عرضه‌های قطره چکانی نیاز تولیدکننده را برآورده نخواهد کرد

یک کارشناس بورس کالا گفت: وزارت صمت با توجه به فرمول معرفی‌شده، قیمت‌ها را براساس تغییرات قیمت‌های جهانی و شرایط داخل کشور تعیین می‌کند.

مشکلات قیمت‌گذاری دستوری وزارت صمت در بورس کالا/ عرضه‌های قطره چکانی نیاز تولیدکننده را برآورده نخواهد کرد اخبار بازار آهن و فولاد

حسن میثمی در گفتگو با فولادبان در رابطه با وضعیت عرضه محصولات فولادی در بورس کالا بیان کرد: بورس کالا بر مبنای ساز و کار بازار یعنی عرضه و تقاضا به پیش می‌رود اما وزارت صمت به عنوان نهاد بالادستی، نرخ پایه محصولات فولادی را که در بورس کالا عرضه می‌شوند، قیمت‌گذاری می‌کند.

وی گفت: در واقع وزارت صمت با توجه به فرمول معرفی‌شده، قیمت‌ها را براساس تغییرات قیمت‌های جهانی و شرایط داخل کشور تعیین می‌کند.

این فعال بازار بورس در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با اشاره به عرضه قطره چکانی در بورس، اظهار داشت: حجم عرضه‎‌هایی که در حال حاضر در بورس کالا وجود دارد، احتمالاً به اندازه کافی پاسخگوی نیاز تولیدکنندگان  نیست.

این کارشناس بورس کالا تصریح کرد: به احتمال زیاد، در اردیبهشت ماه حجم عرضه‌ها افزایش یابد اما در حال حاضر حجم عرضه‌های محصولات فولادی قابل توجه نیست.

میثمی در پایان اظهارداشت: همچنین در خصوص شیوه قیمت‌گذاری محصولات فولادی توسط وزارت صمت، می‌توان گفت با توجه به اینکه شرایط ناپایدار و بی‌ثباتی در کشور وجود دارد، فرمول قیمت‌گذاری هر چند وقت یکبار تغییر می‌کند. بر همین اساس، چنین عملکردی در این حوزه، موجب سردرگمی فعالان بازار و تولیدکنندگان فولاد شده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors