جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 21 فروردین 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
یک عضو اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد:

بخش خصوصی قرار نیست ناترازی گاز را رفع کند

عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه برای تامین گاز صنایع فولادی به سرمایه گذاری چند ده میلیارد دلاری نیازی نیست، گفت: در صورتی که دولت متعهد شود از محل گاز تولیدی نیاز صنایع را تامین کند؛ فولاد سازان بخش خصوصی پا به عرضه انرژی خواهند گذاشت.

بخش خصوصی قرار نیست ناترازی گاز را رفع کند اخبار

به گزارش فولادبان، حمیدرضا صالحی با بیان اینکه حضور بخش خصوصی در تولید گاز دست نیافتنی نیست، گفت: برای تامین گاز صنایع به سرمایه گذاری چند ده میلیارد دلاری نیازی نیست، چرا که بخش خصوصی قرار نیست ناترازی گاز را مرتفع کند.

وی افزود: تمرکز بخش خصوصی تنها تامین نیاز گازی خود است و قطعا دخالتی در مباحث صادراتی ندارد. در واقع، پیش شرط این مشارکت تعهد دولت نسبت به تامین مداوم گاز صنایع از محل تولیدات جدیدی است که بخش خصوصی سرمایه گذاری کرده است.

به گفته صالحی، در صورتی که ساختار قیمت گذاری انرژی در اقتصاد ایران تغییر کند و بخش خصوصی در کنار دریافت مجوزهای لازم، این اطمینان را داشته باشد که پس از سرمایه گذاری‌های گسترده، امکان بازگشت سرمایه خود را خواهد داشت، می‌توان انتظار داشت که میزان تولید گاز کشور در این حوزه و از سوی این بخش افزایش یابد.

عضو اتاق بازرگانی ایران در خصوص احتمال حضور بخش خصولتی در تولید گاز در راستای تداوم تصدیگری دولت تصریح کرد: اینکه شرکت‌های خصوصی وارد سرمایه گذاری شوند یا خصولتی ها چندان فرقی نمی کند. موضوع بر سر آن است که بتوان شرایط را به گونه ای رقم زد تا دولت نسبت به تعهدات خود برای تامین خوراک صنایع باقی بماند.

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors