در گفتگو با فولادبان مطرح شد؛

تحلیل هفتگی بازار آهن به روایت فعال بازار/ نرخ‌گذاری محصولات فولادی براساس کیفیت کالا می شود

یک فعال فولادی می‌گوید: در دستورالعمل جدید معاملات میلگرد، تیرآهن و ورق در صورتی که کیفیت محصولات فولادی مناسب باشد و با استقبال خریداران مواجه شود، قیمت‌ها متناسب با کیفیت کالا نرخ‌گذاری خواهند شد.

محمدصادق چیت‌ساز در گفتگو با فولادبان در تحلیل هفتگی بازار آهن بیان کرد: روز چهارشنبه 9 فروردین ماه در بورس کالا ۷۳ هزار تن میلگرد آجدار با قیمت پایه 21 هزار و 900 تومان معامله شد که نسبت به معاملات گذشته خود، در هرکیلوگرم ۲۵۰ تومان افزایش نشان می‌دهد. هفته آینده که از دوشنبه ۱۴ فروردین ماه شروع می‌شود، قرار بر این شد نرخ پایه میلگرد در بورس کالا با همین پایه 21 هزار و 900 تومان محاسبه شود.

وی افزود: همچنین قرار شد تیرآهن ۱۴ نقدی هر کیلوگرم 21 هزار و 200 تومان و تیرآهن ۱۸ سلف 28 هزار و 800 تومان در هر کیلوگرم معامله شود. از طرفی، قیمت پایه ورق گرم کاویان نقدی تحویل 16 فروردین هر کیلوگرم 28 هزار و 500 تومان و قیمت ورق گالوانیزه ۷ الماس تحویل ۲ اردیبهشت ماه 410 هزار و 544 ریال در هر کیلوگرم محاسبه شده است.

عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی آهن و فولاد تهران اظهار کرد: عرضه شمش فولادی شرکت فولاد خراسان در بورس کالا هرکیلوگرم 18 هزار و 750 تومان و عرضه شمش فولادی شرکت فولاد جنوب کیش دوشنبه 14 فروردین ماه با نرخ پایه 20 هزار و 530 تومان تومان عرضه خواهد شد. همچنین عرضه فولاد اسفنجی شرکت توسعه فولاد گل گهر عرضه 19 فروردین با قیمت پایه 10 هزار و 103 تومان در بورس کالا نرخ گذاری شده است.

چیت‌ساز با اشاره به دستورالعمل جدید معاملات در برخی محصولات بازار، گفت: البته در دستورالعمل جدید معاملات میلگرد، تیرآهن و ورق در صورتی که کیفیت محصولات فولادی مناسب باشد و با استقبال خریداران مواجه شود، قیمت‌ها متناسب با کیفیت کالا نرخ‌گذاری خواهند شد؛ اما در صورتی که کیفیت محصولات فولادی ضعیف باشد، دامنه قیمت این نوع کالاها کاهش خواهد یافت و عدالت در قیمت گذاری دقت و رعایت خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در دستورالعمل جدید، عرضه اعتباری ذوب آهن اصفهان و فولاد خراسان متوقف شده است؛ اما جهان فولاد سیرجان، فولاد کویر و فولاد ابرکوه عرضه اعتباری محصولات خود را از هفته آینده شروع خواهند کرد. شمش فولادی صادراتی ایران با قیمت 562 تا 567 دلار فوب، قیمت‌گذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *