مدیرعامل شرکت فولاد خراسان اعلام کرد:

سقوط 1000 میلیارد تومانی سود فولاد خراسان با قطعی گاز/ تا چند سال آینده سنگ اکتشاف شده نخواهیم داشت

مدیرعامل شرکت فولاد خراسان از سقوط 1000 میلیاد تومانی سود شرکت فولاد خراسان به دلیل قطعی گاز تولید در زمستان امسال خبر داد.

به گزارش فولادبان، طهمورث جوانبخت در نشست خبری با اصحاب رسانه، تامین انرژی برای تولید فولاد را یکی از اساسی ترین چالش‌های حال حاضر این صنعت عنوان کرد و اظهارداشت: برای سال آینده برنامه ریزی‌های لازم برای تولید چالشی صورت گرفته است به طوری که در این سال قطعاً به جنگ تامین انرژی در راستای کاهش توقف در تولید فولاد خواهیم رفت.

وی گفت: پس از قریب به ١٠٠ روز توقف تولید در بزرگ‌ترین قطب صنعت فولاد شرق کشور که در پی قطع گاز مجتمع رخ داده بود، روند تولید از دو هفته گذشته مجدد از سر گرفته شده است.

جوانبخت، سرمایه گذاری در بخش بالادست را به نفع تولید دانست و افزود: در حال حاضر در ایران تکنولوژی برداشت عمیق سنگ‌ وجود ندارد. برهمین اساس، منابع سنگی اکتشاف شده محدود تمام فولادسازان با چالش روبرو ‌خو‌اهند شد.

مدیر عامل شرکت فولاد خراسان تاکید کرد: تا چند سال آینده سنگ اکتشاف شده نخواهیم داشت و باید به سمت تامین پایدار موارد اولیه حرکت کنیم، چرا که با این تامین صنعت فولاد و تولید را بیمه می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *