جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

گسترش فعالیت‌های معدنی نیازمند سرمایه گذاری در بخش اکتشاف است

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) گفت: گسترده‌تر کردن فعالیت‌های معدنی کشور نیازمند سرمایه گذاری در بخش اکتشاف است.

به گزارش فولادبان، اردشیر سعد محمدی اظهارداشت: میزان نیاز دنیا به مواد معدنی در سال ۲۰۴۰ یعنی کمتر از 20 سال آینده به بیش از ۹۰ میلیارد تن می‌رسد و قطعا در این تجارت بین الملل کشور ما نیز باید سهم بهتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه اکتشاف مقوله جدی برای ارتقای بخش معادن است، گفت: در این خصوص مهمترین چالش پیش رو، آموزش نیروی انسانی جدید و تغییر در دروس دانشگاهی بر اساس استاندارد‌های جهانی است، از این رو باید آموزش‌های متفاوت تری از آنچه امروز داریم را داشته باشیم.

سعدمحمدی افزود: همچنین استفاده از سیستم‌های هوشمند و هوش مصنوعی و رباتیک که مورد استفاده جهان در اکتشاف است، باید در دستور کار قرار گیرد. زیرا موجب سرعت گرفتن در اکتشاف و نتیجه گیری بهتر و بهره وری بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه نیاز به ساختار جدی و جدیدی داریم گفت: پیشنهاد ما استفاده از کد بندی پهنه‌های معدنی است که موجب شفافیت می‌شود و همچنین امکان میزان سرمایه گذاری را بر اساس شرکت‌های کوچک، متوسط و بزرگ فراهم می‌سازد که در نتیجه منجر به افزایش درآمد‌های کشوری در بخش معدن می‌شود.

سعدمحمدی افزود: البته ما حرکت به این سمت را آغاز کرده ایم، اما واقعیت این است که تکنیک طراحی معادن و استفاده از تجهیزات نوین باید شکل بگیرد و برنامه ریزی شود.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات گفت: در نهایت همه این‌ها موجب کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره وری و سود دهی میشود و افزایش سود دهی نیز به سرمایه گذاری بیشتر و توسعه جدید منجر می‌شود.

وی افزود: هم اکنون حدود ۲ و نه دهم درصد تولید ناخالص ملی به بخش معادن بر میگردد و ظرفیتش را داریم که این رقم افزایش یابد.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors