قیمت کویل ورق گرم غرب میانه آمریکا از 49 دلار گذشت+دلایل افزایش قیمت

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از افزایش قیمت کویل ورق گرم غرب میانه آمریکا به بالای 49 دلار به ازای هر هاندردویت حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، قیمت کویل ورق گرم غرب میانه آمریکا در بازار به بالای 49 دلار به ازای هر هاندردویت افزایش یافت که بالاترین قیمت را در طول 8 ماه اخیر به ثبت رساند.

در همین زمان، یک تولیدکننده بزرگ داخلی هفتمین مرحله افزایش قیمت پایه محصولات تخت فولادی را اعلام کرد. ارزیابی روزانه فست‌مارکتزنشان می دهد: شاخص قیمت کویل ورق گرم، فوب کارخانه غرب میانه آمریکا 49.58 دلار به ازای هر هاندردویت (991.60 دلار به ازای هر تن) محاسبه شد که این رقم حاکی از رشد 1.60 و 17.82 درصدی نسبت به روز و هفته قبل است. این محصول در این مدت به ترتیب با قیمت 48.80 و 42.08 دلار به ازای هر هاندردویت معامله می‌شد.

البته شاخص‌های به دست آمده از معاملات و پیشنهادات برای این محصول، 50 دلار به ازای هر هاندردویت برآورد شدند.

شنیده شده در بازار

در همین حال، خریداران ناباوری خود را نسبت به اعلام افزایش 100 دلاری قیمت محصولات تخت به ازای هر تن (5 دلار به ازای هر هاندردویت) اعلام کرد. شرکت «کلیولند-کلیفس» قیمت پایه نورد گرم را 55 دلار به ازای هر هاندردویت اعلام کرد که هفتمین مرحله افزایش قیمت پایه محصولات تخت از تاریخ 28 نوامبر 2022 (7 آذر ماه 1401) بود و مجموع آمار افزایش قیمت این محصولات را به 460 دلار به ازای هر تن رساند. یک توزیع‌کننده در بازار در این باره بیان کرد: برای تداوم قیمت پایه 55 دلار به ازای هر هاندردویت کویل ورق گرم، میزان تقاضا کافی نیست. در همین حال، یک تاجر اشاره کرد که عدم رقابت در بازار واردات باعث شد تا کارخانه‌های داخلی قیمت‌ها را در بازار اسپات افزایش دهند.

نقل قول روز

با این حال، یک تاجر در بازار مطرح کرد: شرکت «کلیولند-کلیفس» دوباره قیمت‌ها را افزایش داد؟ من فکر می‌کنم این روند جواب خواهد داد، زیرا میزان صادرات کاهش یافته است و کارخانه‌ها در حال سوءاستفاده از این موقعیت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *