جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 08 اسفند 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کنسانتره به میزان لازم برای تولید 55 میلیون تنی فولاد نداریم/ عدم توازن در زنجیره؛ مانع از توسعه پایدار

یک کارشناس صنعت فولاد گفت: یکی از بزرگترین مشکلات صنعت در کشور علاوه بر تامین انرژی کمبود مواد اولیه از جمله کنستانتره است به طوری که کشور ما با کمبود قراضه و کنستانتره مواجه است و این یکی از بزرگترین چالش در حوزه صنعت به شمار می رود.

محسن فرج اللهی در گفتگو با فولادبان با بیان اینکه صنعت فولاد یکی از اصلی ترین ارکان اقتصاد کشور به شمار می‌رود، اظهار داشت: این صنعت با مشکلات و چالش‌هایی از جمله هزینه حمل و نقل، تامین آب، تامین مواد اولیه، عدم تجهیرات و تکنولوژی جدید، قیمت گذاری و تامین سوخت و انرژی مواجه است.

وی همچنین به یکی از چالش‌هایی که در بخش زنجیره فولاد در حال شکل گیری است، اشاره کرد و گفت: عدم توازن در زنجیره به دلیل تصمیمات غیر کارشناسی شده همانند سدی در برابر پیشرفت قرار گرفته و مانع از توسعه متوازن و پایدار می‌شود.

این فعال فولادی بیان کرد: چالش‌ها و موانعی که در حال حاضر با آن رو به رو هستیم، شامل کم توجهی به توسعه پایدار و حفظ سلامت محیط زیست و پیشگیری از آلودگی‌های زیست محیطی، تامین مواد اولیه و هزینه انرژی و سوخت در حمل و نقل است.

وی با اشاره به هدف دستیابی به تولید 55 میلیون تن فولاد در افق 1404، گفت: براساس افق در نظر گرفته شده، تا سال 1404 صنعت فولاد کشور باید به تولید 55 میلیون تنی دست یابد. در این راستا، با توجه به اینکه ذخایر معادن کشف شده رو به پایان است و در معادن عمیق نیز نیاز به مطالعه و تحقیق زیادی وجود دارد، در چنین شرایطی، کشور برای تامین مواد اولیه با مشکلات جدی همراه خواهد شد.

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors