رشد نامحسوس قیمت کویل ورق گرم چین/ رشد تقاضا در بازار متوقف می‌شود؟

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از رشد نامحسوس قیمت کویل ورق گرم چین حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، پس از اینکه قیمت محصولات تخت فولادی در بازار فیوچرز به دنبال رشد تقاضا صعود کرد، قیمت کویل ورق گرم در بازار داخلی چین به طور نامحسوسی افزایش یافت.

در این راستا، قیمت کویل ورق گرم داخلی، exw شرق چین (شانگ‌های)، بین 4 هزار و 250 یوآن تا 4 هزار و 260 یوآن (620 تا 621 دلار) به ازای هر تن بود. در این میان، قیمت این محصول حداکثر 10 یوآن به ازای هر تن افزایش یافت.

ارزش معاملات فیوچرز ماه می کویل ورق گرم در بازار معاملات فیوچرز شانگ‌های برای پنجمین روز متوالی رشد یافت و به قیمت 4 هزار و 275 یوآن به ازای هر تنن رسید که بالاترین قیمت از تاریخ 30 ژانویه (10 بهمن ماه 1401) را ثبت کرد.

براساس تحلیل فعالان بازار، بهبود بازار تقاضا دلیلی بر افزایش قیمت فولاد به شمار می‌رود اما عدم قطعیت درباره شدت ادامه این روند در بازار وجود دارد.

طبق گفته یک تاجر در بازار شمال چین، انتظار می‌رود قیمت کویل ورق گرم به روند صعودی خود  ادامه دهد؛ البته میزان این افزایش محدود خواهد بود.

علاوه بر این، اگر تقاضا براساس پیش‌بینی‌ها افزایش یابد، قیمت‌ها رشد خواهند یافت. در غیر این صورت، بازار در آینده نزدیک نزولی خواهد شد.

براساس گزارشات بازرگانان، به دنبال ثبات واقعی در بازار تقاضا و افزایش معاملات، تجارت کویل ورق گرم در بازار اسپات شرق چین در روز دوشنبه فعال بود.

بازار صادارت

براساس ارزیابی فست‌مارکتز، شاخص قیمت کویل ورق گرم، صادرات، فوب بندر اصلی چین، 633.33 دلار به ازای هر تن بود که نسبت به روز جمعه 17 فوریه (28 بهمن ماه 1401) ثابت ماند.

به هر حال، با تغییر جزئی قیمت‌های داخلی، تجارت‌خانه‌ها قیمت پیشنهادی کویل ورق گرم صادراتی را ثابت نگه داشتند.

در همین حال، یک تاجر در بازار شرق چین، قیمت پیشنهادی کویل ورق گرم SS400 با شیوه معاملاتی  cfr ویتنام، 640 دلار به ازای هر تن گزارش کرد که این نرخ در مقایسه با قبل ثابت باقی ماند. هزینه حمل‌ونقل چین به ویتنام کمتر از 10 دلار به ازای هر تن برآورد کرد.

فعالان بازار در این باره گفتند: هزینه خرید کویل ورق گرم SS400 از کارخانه‌های کوچک چینی با شیوه معاملاتی فوب چین 630 دلار به ازای هر تن بود که این نرخ نسبت به قبل بدون تغییر گزارش شد.

همچنین کارخانه‌های بزرگ قیمت‌های خود را برای محصول مشابه در بازه 660 تا 670 دلار به ازای هر تن فوب چین نسبت به هفته گذشته ثابت نگه داشتند.

با وجود رقابت شدید میان محصولات با قیمت کمتر،  کارخانه‌های بزرگ صادرات پایین گزارش کردند.

زمزمه بازار

با این حال، یک تاجر ثانویه در شرق چین بیان کرد: انتظار می‌رود روند صعودی قیمت کویل ورق گرم بورس معاملات فیوچرز شانگ‌های با بازار متلاطم کوتاه‌مدت – که ناشی از بهبود تقاضا و فعالیت صادرات بالا است – ادامه یابد.

بورس معاملات فیوچرز شانگ‌های

در همین حال، قرارداد فیوچرز ماه می کویل ورق گرم با قیمت 4 هزار و 264 یوآن به ازای هر تن منعقد شد که این نرخ حاکی از افزایش 24 یوآن به ازای هر تن نسبت به قیمت توافقی قبل بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *