جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 25 بهمن 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

گرفتاری سهامداران در بن بست بازار سرمایه/ کاهش 3 هزار واحدی شاخص فلزات اساسی

 فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 25 بهمن 1401 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، بازار سرمایه این روزها در مدار منفی و با افت قیمت روبرو شده است به گونه‌ای که روزهای ناامید کننده‌ای را برای سهامداران رقم زد و تنها شاهد خروج نقدینگی در این روزهای سرد و بی انگیزه بازار سهام هستیم. در این راستا، می‌توان گفت نبود نقدینگی و پایین بودن ارزش معاملات در این روزها جو ناامیدی را در بازار به وجود آورده است.

از سوی دیگر، ارزش بازار بورس در پایان معاملات به حدود 3 هزار و 915 میلیارد تومان رسید و حقوقی‌ها 484 میلیارد تومان از حقیقی‌ها خرید کردند. همچنین تعداد نمادهای مثبت 168 نماد (23 درصد) و تعداد نمادهای منفی 557 نماد (77 درصد) در پایان معاملات ثبت شد. فلزات اساسی، محصولات شیمیایی و انبوه‌سازی به ترتیب با ارزش معامله 210 میلیارد تومان، 186 میلیارد تومان و 151 میلیارد تومان برترین صنایع در بازار امروز هستند که بیشترین حجم معامله را داشته‌اند. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات چهارمین روز هفته قرمز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 10 هزار و 313 واحد افت داشت و به یک میلیون و 537 هزار و 965 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 3 هزار و 389 واحد کاهش یافت و در ارتفاع 479 هزار و 389 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با کاهش 2 هزار و 945 واحدی، رقم یک میلیون و 109 هزار و 508 واحد را نشان داد.

نمادهای «فارس»،«پارسان»،«شستا»،«حکشتی»،«فملی»،«وپاسار»و«شتران» بیشترین تاثیر را در روند نزولی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «وسینا»،«وساخت»،«وایران»،«حتوکا»و«غشهد» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «دجابر»،«خفنر»،«دسبحا»،«چکارن»و«ساربیل» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors