یخ‌های بازار سرمایه آب شد/ صعود 7 هزار واحدی شاخص فلزات اساسی

 فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 24 بهمن 1401 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، با آنکه اخبار خودرویی‌ها در روز گذشته مثبت بود و شاهد پررنگ شدن عرضه گروه خودرویی در شبانگاه روز گذشته بودیم اما خریداران با قدرت در بازار وجود نداشتند. البته ارزش معاملات نسبت به روزهای قبل، در وضعیت بهتری قرار گرفت. در نیمه دوم بازار نیز عرضه بر تقاضا پیشی گرفت و در نهایت بازار بورس تهران در یک روز نسبتا مثبت و متعادل با رشد بزرگان توانست رشد خوبی را تجربه کند.

در ادامه امروز ارزش بازار بورس در پایان معاملات به حدود 3 هزار و 932 میلیارد تومان رسید و ارزش معاملات خرد نیز 3 هزار و 988 میلیارد تومان را ثبت کرد. همچنین حقوقی‌ها 143 میلیارد تومان از حقیقی‌ها خرید کردند. از سوی دیگر، تعداد نمادهای مثبت 280 (43درصد) نماد و تعداد نمادهای منفی 372 (57درصد) در پایان معاملات ثبت شد.

در واقع، معاملات بازار همچون روزهای قبل کم رمق پیش رفت اما قدرت تقاضاها بیشتر از روزهای قبل بود. بر همین اساس، تعداد صفوف خرید کمی بیشتر از فروش شد به گونه‌ای که 62 صف خرید در برابر 59 صف فروش قرار گرفت. از طرفی، با توجه به روند امروز بازار می‌توان گفت محصولات شرکت‌ها خود را با نرخ دلار جدید در بورس کالا مطابقت دادند.

همچنین فلزات اساسی، خودرو و محصولات شیمیایی به ترتیب با ارزش معامله 249 میلیارد تومان، 229 میلیارد تومان و 161 میلیارد تومان برترین صنایع بازار هستند که بیشترین حجم معامله را به ثبت رساندند. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات سومین روز هفته سبز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 2 هزار و 298 واحد رشد داشت و به یک میلیون و 548 هزار و 277 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات یک هزار و 926 واحد افزایش یافت و در ارتفاع 482 هزار و 779 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با رشد 7 هزار و 199 واحدی، رقم یک میلیون و 112 هزار و 453 واحد را نشان داد.

نمادهای «کگل»،«پارسان»،«فولاد»،«شستا»،«فخوز»،«فارس»و«ذوب» بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «وپترو»،«خمحرکه»،«وساپا»،«واعتبار»و«ورنا» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «فاذر»،«بشهاب»،«دشیمی»،«حفارس»و«شپارس» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *