تداوم بلاتکلیفی در بازار سرمایه/ افت 5 هزار واحدی شاخص فلزات اساسی

 فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 23 بهمن 1401 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، هر چند بازار سهام اولین روز معاملاتی خود در هفته پایانی بهمن ماه را در بی‌خبری گذراند اما با این حال، خریداری در کلیت بازار دیده نشد و شاهد افت قیمت و برتری فروشندگان بودیم. البته اگرچه طی نیم ساعت طرف تقاضا کمی تقویت شد و تعداد نمادهای مثبت اندکی افزایش یافت اما در ادامه قدرت در دست فروشندگان قرار گرفت و بازار با برتری عرضه کنندگان به اتمام رسید.

در این راستا، امروز ارزش بازار بورس در پایان معاملات به حدود 4 هزار و 349 میلیارد تومان رسید و ارزش معاملات خرد نیز 3 هزار و 991 میلیارد تومان را به ثبت رساند. از سوی دیگر، تعداد نمادهای مثبت 208 نماد (32 درصد) و تعداد نمادهای منفی 442 نماد (68درصد) در پایان معاملات ثبت شد. همچنین حقوقی‌ها 360 میلیارد تومان از حقیقی‌ها خرید کردند. از طرفی فلزات اساسی، محصولات شیمیایی ، خودرو به ترتیب با ارزش معامله 200 میلیارد تومان، 180 میلیارد تومان و 172 میلیارد تومان برترین صنایع امروز هستند که بیشترین حجم معامله را تجربه کردند. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات دومین روز هفته قرمز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 12 هزار و 110 واحد افت داشت و به یک میلیون و 545 هزار و 970 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 4 هزار و 714 واحد کاهش یافت و در ارتفاع 480 هزار و 851 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با کاهش 4 هزار و 996 واحدی، رقم یک میلیون و 105 هزار و 253 واحد را نشان داد.

نمادهای «فارس»،«شپدیس»،«فملی»،«شپنا»،«شستا»،«پارسان»و«نوری» بیشترین تاثیر را در روند نزولی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «کمنگنز»،«واعتبار»،«پدرخش»،«چکارن»و«غنوش» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «وساخت»،«خزر»،«وسینا»،«فسرب»و«خچرخش» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *