شاخص قیمت کویل ورق گرم غرب میانه آمریکا رکورد زد

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد نشان می‌دهد: قیمت کویل ورق گرم در غرب میانه آمریکا برای اولین بار در پنج ماه اخیر از 40 دلار به ازای هر هاندردویت می‌گذرد، ضمن اینکه رشد قیمت قراضه برای سومین ماه متوالی به اعلامیه کارخانه‌ها در راستای افزایش قیمت سرعت می‌بخشد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، شاخص قیمت کویل ورق گرم فولادی، فوب کارخانه غرب میانه آمریکا 40.50 دلار به ازای هر هاندردویت (810 دلار به ازای هر تن) محاسبه شد که نسبت به روز جمعه 3 فوریه (14 بهمن ماه 1401)، 1.96 و در مقایسه با هفته گذشته، 3.50 درصد افزایش یافت. این محصول در روز جمععه و هفته قبل به ترتیب با قیمت 39.72 و  39.13 دلار به ازای هر هاندردویت معامله می‌شد.

از تاریخ 26 سپتامبر 2022 (4 مهر ماه 1401) که قیمت کویل ورق گرم 40.33 دلار به ازای هر هاندردویت گزارش شده بود، این نخستین باری است که شاخص قیمت این محصول به بالای 40 دلار به ازای هر هاندردویت رشد یافته است. پیش از تاریخ مذکور نیز در 2 سپتامبر 2022 (11 شهریور ماه 1401)، شاخص قیمتی بالاتر از امروز محاسبه شده بود که 40.90 دلار به ازای هر هاندردویت بود.

البته شاخص‌های به دست آمده از معاملات و پیشنهادات قیمتی در بازه 39 تا 43.75 دلار به ازای هرهاندردویت بود. به گفته منابع، درحال حاضر قیمت‌ها و زمان آماده‌سازی بسته به کارخانه‌ها متغیر است.

شنیده شده در بازار

گزارش شده است که آماده‌سازی محصولات حداقل تا ماه مارس به طول می‌انجامد، درحالی که برخی نیز ممکن است به دلیل تعمیرات، احتمال قطعی برق در آینده و محدودیت عرضه مواد اولیه خام، زمان آماده‌سازی بیشتری را به خود اختصاص دهند.

در همین حال، برخی منابع عقیده دارند که محدودیت عرضه و رشد قیمت قراضه به رشد اخیر قیمت کارخانه‌ها قدرت می‌باشد و می‌تواند بازاری صعودی در ماه‌های آینده رقم بزند.

با این وجود، برخی دیگر منابع نسبت به آینده بازار مردد ماندند و اعلام کردند که تا زمانی که برای مسیر بهتر بازار صبر کنند، ذخیره کافی خواهند داشت.

نقل قول روز

در این میان، یک توزیع‌کننده در بازار مطرح کرد: امیدوارم قیمت‌ها برای مدتی در نزدیکی 40 دلار به ازای هر هاندردویت باقی بمانند. من فکر می‌کنم همه دوست دارند که بازار کمی ثبات تجربه کند.”

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *