بازگشت دوباره بورس به ریل نزولی

شاخص کل بازار سرمایه بعد از روزهای سبز خود، دوباره به روی ریل نزولی بازگشت و بازار قرمز بسته شد.

به گزارش فولادبان، شاخص کل در جریان معاملات امروز باز هم روی ریل نزولی قرار گرفت و بخشی از رشدهای دو روز قبل بازار سرمایه را پس زد. این در حالی است که قیمت کامودیتی‌ها، نفت و طلا در جهان رو به افزایش گذاشته است. کارشناسان بازار سرمایه کاهش حجم معاملات در کنار موقعیت‌شناسی سهامداران برای خروج از بازار را دلیل اصلی افت شاخص می‌دانند.

نماگر اصلی بورس تا پایان معاملات با افت 6 هزار و 263 واحدی، به یک میلیون و 336 هزار و 643 واحد رسید و برای مشخص شدن وضعیت بورس باید تا فردا صبر کرد. شاخص کل هم‌وزن نیز با کاهش یک‌هزار و 168 واحدی، روی نقطه 340 هزار و 343 واحدی توقف کرد و شاخص فلزات اساسی با افت 3 هزار و 288 واحدی خود، رقم یک میلیون و 72 هزار و 152 واحد را نشان داد.

فهرست نمادهای پرتراکنش بازار، نمادهای «شستا»، «شتران»، «شبندر»، «شپنا»، «خودرو»، «فملی» و «پترول» را نشان می‌داد، اما نمادهای «فولاد»، «شستا»، «وبملت»، «خودرو»، «فارس»، «وتجارت» و «وبصادر» بودند که بیشترین تأثیر را در شاخص گذاشتند.

امروز، اکثر نمادهای فولادی بورس هم مانند دیگر سهم‌ها از الگوی افت قیمت پیروی کردند و در این میان، نمادهای «ذوب»، «فجر»، «فولاد» و «فنورد» بیشترین میزان افت را تجربه کردند، اما «کاوه»، «کویر» و «فسبزوار» رشد نسبتا خوبی در قیمت خود داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *