جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 20 بهمن 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

عوامل حرکت سرمایه گذاران به سمت صنعت فولاد چیست؟/ توسعه متوازن زیرساخت‌ها؛ چالش جدی صنعت

دبیر انجمن سنگ‌آهن ایران گفت: استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود، بهسازی و بهینه‌سازی مصرف و فرآیند سرمایه‌گذاری به شکل مطلوب در حوزه توسعه زیرساخت ها، می تواند موجب حرکت سرمایه‌گذاران برای ورود به این بازار باشد.

سعید عسگر زاده در گفتگو با فولادبان، با اشاره به چالش‌های زیر ساختی صنعت فولاد، اظهار کرد: امروز صنعت فولاد در حوزه زیرساخت‌ها در کشور با  چالش‌های جدی مواجه است.

وی  در ادامه ضرورت اقدام سریع حل مشکل آب در کشور، توسعه متوازن در زیرساخت‌ها، تغییر قوانین سرمایه‌گذاری در کشور را از جمله این چالش‌ها برشمرد و گفت: توسعه زیرساخت از گذشته توسعه‌ای متناسب با توسعه صنعت فولاد نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: صنعت فولاد یکی از صنایعی است که می‌تواند کشوری در حال‌ توسعه مانند ایران را به کشوری توسعه‌یافته تبدیل کند ولی با توسعه صنعت فولاد و سایر صنایع، زیرساخت‌ها توسعه پیدا نکرد. به همین دلیل، در بخش‌ انرژی نظیر گاز، برق و همچنین آب و حمل‌ونقل با محدودیت‌هایی مواجه است.

عسگر زاده تصریح کرد: در سال گذشته، مجموعه‌های معدنی و فولادی سرمایه‌گذار در زمینه تولید برق، نتوانستند برق تولیدشده از نیروگاه‌های خودشان را استفاده کنند و مجبور به تحویل آن به شبکه شدند. چنین اتفاقاتی باعث ایجاد تردید سرمایه‌گذار، در زیرساخت‌ها می‌شود.

به گفته وی، مهم‌ترین عاملی که می‌تواند به سرمایه‌گذاری بنگاه‌های فعال در بخش معدن و صنایع معدنی برای سرمایه‌گذاری کمک ‌کند، همین موضوع اطمینان از مالکیت بر انرژی یا دیگر محصولات و خدماتی تولیدشده توسط آن‌ها است.

دبیر انجمن سنگ آهن ایران خاطر نشان کرد: استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود، بهسازی و بهینه‌سازی مصرف و فرآیند سرمایه‌گذاری به شکل مطلوب در حوزه توسعه زیرساخت‌ها، می تواند موجب حرکت سرمایه‌گذاران برای ورود به این بازار باشد.

 

 

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors