نوسان نرخ در برخی مقاطع فولادی روسیه ادامه دارد

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد نشان می‌دهد:قیمت مفتول صادراتی روسیه بسته به بازار هدف متغیر بود.

به گزارش فولادبان و براساس ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، در یک هفته اخیر قیمت مفتول صادراتی روسیه بسته به بازار هدف متغیر بود.

در این راستا، قیمت سیم مفتول صادارتی، فوب دریای سیاه، CIS در بازه 615 تا 650 دلار به ازای هر تن محاسبه شد. قیمت این محصول در هفته گذشته در بازه 635 تا 640 دلار به ازای هر هاندردویت معامله می‌شد.

البته پایین‌ترین قیمت برای این محصول به ترکیه پیشنهاد شده بود. گفته می‌شود محصول شرکت «نوولیپتسک»، تحویل در نیمه دوم ماه مارس با قیمت 645 دلار به ازای هر تن cfr ارائه شده بود که این قیمت معادل 615 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه است.

همچنین، یک منبع در بازار ترکیه گزارش داد که محصولات کارخانه واقع در مناطق تحت کنترل روسیه در اوکراین با قیمت 620 دلار به ازای هر تن cfr ترکیه موجود بود و حتی فروشندگان در صورت وجود هرگونه پیشنهد قیمتی قطعی از طرف خریداران، حاضر به توافق با قیمت کمتر نیز بودند.

این قیمت ارائه شده در ارزیابی فست‌مارکتز لحاظ نشده بود؛ زیرا این محصول غیرقانونی به شمار می‌رود و درنتیجه تنها تعداد محدودی از خریداران می‌توانند این محصول را خریداری کنند.

علاوه بر این، گزارش شده است که در مصر، محصول کارخانه‌های مختلف روسیه، تحویل ماه مارس با قیمت 680 دلار به ازای هر تن cfr (معادل 630 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه) موجود بود، این درحالی است که یک خریدار مصری اظهار داشت بالاترین قیمت معقول، 640 دلار به ازای هر تن cfr است.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *