بهبود تقاضا سرخ پوشی بازار بورس را کم‌رنگ کرد/ کاهش 7 هزار واحدی شاخص فلزات اساسی

 فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 10 بهمن 1401 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، امروز ارزش بازار بورس در پایان معاملات به حدود 6 هزار و 390 میلیارد تومان رسید و ارزش معاملات خرد نیز 7 هزار و 299 میلیارد تومان را ثبت کرد. در واقع، بازار امروز که مثبت آغاز کرده بود، با تشدید عرضه‌ها روبرو شد و این وضعیت تا نیمه‌های بازار ادامه داشت اما به تدریج با مساعد شدن اخبار خودرویی، کلیت بازار با رِنج‌های مثبت همراه شد و این رویه تا پایان وقت ادامه داشت تا بازار، گارد مثبتی برای فردا بگیرد.

البته امروز شیب فروش حقیقی‌ها کاهش محسوسی داشت. همچنین صندوق‌های با درآمد ثابت و گروه غذایی بیشترین ورود حقیقی را نشان می دادند. براساس این گزارش، خودروسازان، فلزی‌ها، بانکی‌ها، شیمیایی و سرمایه گذاری‌ها بیشترین خروج نقدینگی حقیقی ها رقم زدند.

در این راستا، حقوقی‌ها 619 میلیارد تومان از حقیقی‌ها خرید کردند. از طرفی گروه‌های خودرو، فلزات اساسی و محصولات شیمیایی به ترتیب با ارزش معامله 764 میلیارد تومان، 367 میلیارد تومان و 270 میلیارد تومان برترین صنایع بازار به شمار می‌روند که بیشترین حجم معامله را تجربه کردند. از سوی دیگر، تعداد نمادهای مثبت 284 (43درصد) نماد و تعداد نمادهای منفی 377 ( 57درصد) در پایان معاملات ثبت شد. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات سومین روز هفته قرمز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 2 هزار و 506 واحد افت داشت و به یک میلیون و 539 هزار و 683 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 5 هزار و یک واحد کاهش یافت و در ارتفاع 479 هزار و 639 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با کاهش 7 هزار و 24 واحدی، رقم یک میلیون و 64 هزار و 444 واحد را نشان داد.

نمادهای «میدکو»،«فارس»،«حکشتی»،«همراه»،«پارس»،«شپدیس»و«نوری» بیشترین تاثیر را در روند نزولی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «دکوثر»،«دامین»،«واعتبار»،«کمنگنز»و«حتاید» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «فسرب»،«وایران»،«آب»،«ولملت»و«کماسه» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *