تحلیل روزانه بازار آهن چهارشنبه بیستم و یکم دی؛ ثبات نرخ دلار در کانال 40 هزار تومان/ تولید فولاد در ایران با چاشنی کمبود گاز

بررسی بازارهای مالی نشان می‌دهد وضعیت بازار دلار تقریبا ثابت شده و بورس هفته خوبی را پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرنگار فولادبان، بورس که در این هفته هر روز لباس سبز بر تن داشت، در پایان معاملات هفته قرمزپوش شد. در این راستا، شستا، کگل، خودرو، فولاد، شپنا، فملی و وبملت نمادهایی بودند که در ریزش شاخص تاثیر داشتند. امروز روز خوبی برای بورس نبود و همه بخش‌های صنعتی ریزش را تجربه کردند، این در حالی است که سهام بانک ملت نقد شونده ترین سهام بانکی به شمار می رود. وبملت طی 9 ماه گذشته و در 177 روز معاملاتی نقد شونده ترین سهم بانکی در بازار سرمایه بود. وتجارت، وبصادر، وپاسار، ئدر همین بازه زمانی و روز معاملاتی در رتبه های دوم تا سوم قرار دارند. هنقد شوندگی در بازار سرمایهیکی از شاخص های مهم و مورد توجه سرمایه گذاران برای ورود به سهام شرکت ها است.

در همین حال، اونس جهانی امروز رشد اندکی داشت و 1884 دلار قیمت خورد. طلای 18 عیار نیز یک میلیون و 900 هزار تومان و سکه بهار آزادی نیز 21 میلیون و 100 هزار تومان عرضه شد. این در حالی است که انرژی در بازارهای جهانی در حال کاهش است.

دلار امروز در بازار با قیمت 40 هزار و 500 تومان کار خود را آغاز کرد و اکنون در پایه 40 هزار و 900 تومان قرار دارد. همانطور که پیش بینی شده بود دلار تا امروز در همین پایه قرار دارد و احتمالا فردا نوساناتی تا 41 هزار تومان را نیز تجربه خواهد کرد. تقویت دلار بر کشورهایی که بر ارز متکی بودند با آسیب رو‌به‌رو شدند و این آسیب به این دلیل است که ارز وجه رایج پول جهان است و انرژی نیز با این ارز قیمت گذاری می‌شود. از این رو همه صنایع چگونگی میزان سود و زیان خود را بر اساس قیمت تمام شده با ارز دلار محاسبه می‌کنند.

در ادامه سری به وضعیت بازار جهانی فولاد زدیم. اخیرا سفیر چین در استرالیا اعلام کرده ممکن است بهبود روابط دوجانبه منجر به لغو ممنوعیت صادرات زغال سنگ استرالیا به چین شود، او ادعا کرد که این تصمیم به جای حزب حاکم این کشور، با شرکت های چینی است. این موضوع باعث بهبود تولید چشم بادامی‌ها خواهد شد.

در بازار ایران نیز کمبود گاز باعث تعطیلی ادارات شده و اولویت با بخش خانگی و تجاری است. از سوی دیگر، باید توجه داشت در روزهای آینده سرمای هوا تشدید خواهد شد که این موضوع به یک چالش برای صنعت تبدیل شده است.

از آخرین وضعیت بازار آهن  چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز چهارشنبه شنبه نشان می دهد امروز در اکثر شرکت‌ها ثابت بوده است و در دو شرکت از 300 تا 500 تومان کاهش قیمت مشاهده میشود و در چهار شرکت از 50 تا 300 افزایش قیمت دیده می‌شود

همچنین در محصولات نبشی و ناودانی در تمام شرکت ها ثابت بوده است.

در بخش شرکت‌ ظفر بناب قیمت محصولات خود را را 50 تومان افزایش داد و شرکت ذوب آهن در بخش شاخه ایی از 50 تا 200 هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

علاوه بر این، در بازار پروفیل در اکثر بخش ها شاهد ثبات قیمت بودیم و در سه شرکت از 500 تا 1400 تومان افزایش قیمت شاهد بودیم .

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *