جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 30 مرداد 1402 - 9 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
مرکز آمار ایران گزارش داد:

جزئیات تورم توليدكننده بخش معدن در فصل بهار ١٤٠٢

در فصل بهار١٤٠٢، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن در چهار فصل منتهی به این فصل نسبت به دوره مشابه سال قبل ٢٥ درصد می باشد که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٢١ درصد) ٤ واحد درصد افزایش داشته است.

جزئیات تورم توليدكننده بخش معدن در فصل بهار ١٤٠٢ اخبار صنایع معدنی, معدن

به گزارش فولادبان، مرکز آمار ایران گزارش شاخص قيمت توليدكننده بخش معدن- فصل بهار ١٤٠٢ (بر مبنای سال پایه ١٣٩٥) را منتشر کرد.

شاخص قيمت توليدكننده بخش معدن- فصل بهار ١٤٠٢ (بر مبنای سال پایه ١٣٩٥)

 در فصل بهار ١٤٠٢، شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن ١٦٥٨,٣ است که نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ١٣ درصد افزایش، نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٤٠.٧ درصد افزایش و در چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه) ٢٥ درصد افزایش داشته است.

کاهش تورم فصلی

هممچنین در فصل بهار ١٤٠٢، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ١٣ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٢٥.٨ درصد)، ١٢.٨ واحد درصد کاهش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات معدنی به ازای تولید ماده معدنی در داخل کشور، در فصل بهار١٤٠٢ نسبت به فصل قبل از آن، ١٣ درصد افزایش داشته است. در این فصل بیش­ترین تورم فصلی با ٢٠.٦ درصد مربوط به گروه “سایر معادن” و کم­ترین تورم فصلی با ١١.٩درصد مربوط به گروه “کانه­های فلزی” می­باشد.

افزایش تورم نقطه به نقطه

در این فصل درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٤٠,٧ درصد می‌­باشد که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٣٣.٧ درصد)، ٧ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات معدنی به ازای تولید ماده معدنی در داخل کشور، در فصل بهار ١٤٠٢ نسبت به فصل مشابه سال قبل، ٤٠.٧ درصد افزایش داشته است. در این فصل بیش­ترین تورم نقطه به نقطه با ٥٨ درصد مربوط به گروه “سایر معادن” و کم­ترین تورم نقطه به نقطه با ٢٦.١ درصد مربوط به گروه “زغال سنگ” است.

افزایش تورم سالانه

همچنین در فصل بهار١٤٠٢، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن در چهار فصل منتهی به این فصل نسبت به دوره مشابه سال قبل ٢٥ درصد می باشد که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٢١ درصد) ٤ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات معدنی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور، در چهار فصل منتهی به بهار ١٤٠٢ نسبت به دوره مشابه سال قبل، ٢٥ درصد افزایش داشته است. در این فصل بیش­ترین تورم سالانه مربوط به گروه “سایر معادن” با ٥٩.٣ درصد و کم­ترین تورم سالانه مربوط به گروه “کانه های فلزی” با ٢١.٦ درصد می­‌باشد.

برای مشاهده اطلاعات تفصیلی به اینجا مراجعه کنید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors