بازار قراضه ویتنام برخلاف بازار جهانی حرکت کرد

تازه ترین گزارش‌ها از بازار جهانی فولاد از نوسانات قیمتی قراضه صادراتی به ویتنام با وجود روند صعودی جهانی حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در یک هفته اخیر قیمت قراضه صادراتی به ویتنام، به دلیل میزان عرضه محدود، نوسانی گزارش شد، این درحالی است که بازارهای جهانی قراضه در روندی صعودی به سر می‌بردند.

در این راستا، یک تاجر در گفتگو با فست‌مارکتز اظهار داشت: «قیمت قراضه صادراتی به ویتنام به تبعیت از افزایش قیمت در بازارهای جهانی رشد کرد. واردکنندگان اصلی قراضه، خصوصا ترکیه، محموله‌های قراضه را با قیمت بسیار بالا در هفته گذشته خریداری کرد. همچنین باعث شد تا پیشنهادات قیمتی عرضه‌کنندگان به ویتنام نیز افزایش یابد.» در حالی که معاملات در طول هفته، اندک بودند و دلیل این پدیده، تفاوت پینشهادات قیمتی خریداران و فروشندگان بود.

در همین حال، پیشنهادات قراضه HMS 1,2 (80:20)، مبدا آمریکا، cfr ویتنام در بازه 440 تا 450 دلار به ازای هر تن گزارش شد، این در حالی است که پیشنهادات قیمتی خریداران در محدوده 415 تا 430 دلار به ازای هر تن بود. برخی فعالان بازار در این باره گفتند: 430 دلار به ازای هر تن با شیوه حمل cfr به ویتنام، بالاترین قیمتی برای قراضه بود که خریداران می‌توانستند پرداخت کنند.

البته ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت قراضه فولادی HMS 1,2 (80:20)، cfr ویتنام 430 دلار به ازای هر تن بود که این نرخ حاکی از افزایش 15 دلاری به ازای هر تن نسبت به هفته قبل است. این محصول در هفته قبل با قیمت 415 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

همچنین پیشنهادات قیمتی قراضه H2-grade، مبدا ژاپن، cfr ویتنام 420 تا 430 دلار به ازای هر تن شنیده شده است درحالی که پیشنهادات قیمتی خریداران برای این محصول در بازه 405 تا 410 دلار به ازای هر تن بود. در همین راستا، یک تاجر در بازار ژاپن اعلام کرد:” بازار ژاپن در طول هفته ساکت بود، زیرا ژاپن تا 3 ژانویه (13 دی ماه 1401) در تعطیلات بود درحالی که به دنبال روند صعودی بازارهای جهانی قراضه، عرضه‌کنندگاتن ژاپنی تلاش کردند تا قیمت‌ها را افزایش دهند.”

براساس ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت قراضه فولادی H2، مبدا ژاپن، cfr ویتنام در روز جمعه، 410-420 دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته گذشته، 10-15 دلار به ازای هر تن افزایش یافت. این محصول در هفته قبل، در بازه 400 تا 405 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

در میان دیگر گریدهای قراضه، پیشنهادات قیمتی کارخانه‌های هنگ کنگ برای محصول HMS 1,2 (50:50)، cfr ویتنام در طول هفته، 405 تا 410 دلار به ازای هر تن گزارش شده است. همچنین قیمت پیشنهادی HMS 1,2 (80:20) کانتینیری، مبدا آمریکا، cfr ویتنام در بازه 395 تا 400 دلار به ازای هر تن شنیده شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *