قیمت ورق گرم صادراتی به ویتنام صعودی شد+دلایل

تازه ترین گزارش‌ها از بازار جهانی فولاد از رشد قیمت ورق گرم ویتنام به دنبال تمایل بیشتر خریداران به واردات حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در یک هفته اخیر قیمت ورق گرم صادراتی به ویتنام با تمایل بیشتر خریداران به محصولات وارداتی، افزایش یافت.

در این راستا، برخی منابع بازار به فست‌مارکتز گفتند: معاملات ورق گرم SAE16-grade، مبدا چین،cfr ویتنام در طول هفته، در بازه قیمتی 620 تا 630 دلار به ازای هر تن منعقد شدند. در یک هفته اخیر یک معامله برای 300 هزار تن این محصول با شیوه معاملاتی cfr ویتنام با قیمت 610 دلار به ازای هر تن منعقد شد.

پیشنهادات قیمتی اخیر کارخانه‌های چینی برای ورق گرم SAE1006-grade، در بازه 620 تا 630 دلار به ازای هر تن با شیوه معاملاتی cfr ویتنام شنیده شده درحالی که پیشنهادات خریداران برای این محصول در آغاز هفته، 605 دلار به ازای هر تن گزارش شده است.

ارزیابی فست‌مارکتز نشان م دهد. قیمت ورق گرم فولادی، ضخامت 2-3 میلی‌متر، SAE1006، واردات، cfr ویتنام 620 تا 625 دلار به ازای هر تن بود که این بازه قیمتی نسبت به هفته قبل، 14 تا 20 دلار به ازای هر تن افزایش یافت. این محصول در هفته گذشته، در بازه 600 تا 610 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

در همین راستا، برخی منابع وابسته به کارخانه ها در بازار اظهار داشتند:” خریداران نسبت به محصولات وارداتی تمایل بیشتری نشان می‌دهند، زیرا محصولات اختصاصی ماه فوریه و مارس عرضه‌کنندگان داخلی به فروش رسیده است. علاوه بر این، بسیاری از فعالان بازار دربازه تقضای فولاد پس از سال نو قمری (21 تا 27 ژانویه {1 تا 7 بهمن ماه 1401}) خوش‌بین هستند، پس آنها درحال تامین ذخایر خود هستند.”

در این میان، از میان کشورهای صادرکننده ورق گرم یعنی ژاپن، کره جنوبی و تایوان به ویتنام، شنیده شده است که ورق گرم مبدا تایوان با قیمت 620 دلارو شیوه معاملاتیcfr به ویتنام فروخته شده است. یک تاجر از تایوان در این رابطه بیان کرد:” ما شنیدیم که حجم این سفارش کم بود. عرضه‌کنندگان تایوان که نظر مثبتی درباره روند صعودی بازار دارند، قصد ندارند حجم بالا بفروشند.”

با این حال، فولادسازان اصلی ژاپن به دلیل تعطیلات نیمه ابتدایی هفته، به صورت فعالانه پیشنهاد قیمتی برای ورق گرم به ویتنام ارائه ندادند. به گفته برخی فعالان بازار، احتمال می‌رفت فولادسازان ژاپن، پیشنهاد قیمتی حداقل 600 دلار به ازای هر تن فوب ارائه می‌دادند. این قیمت با محاسبه هزینه حمل و نقل، معادل 620 تا 630 دلار به ازای هر تن با شیوه معاملاتی cfr است.

براساس ارزیابی فست‌مارکتز، قیمت ورق گرم فولادی (مبدا ژاپن، کره، تایوان)، واردات، cfr ویتنام در بازه 620 تا 630 دلار به ازای هر تن بود که این بازه قیمتی حاکی از افزایش 15 تا 20 دلاری قیمت نسبت به هفته قبل است. این محصول در هفته گذشته، در بازه قیمتی 600 تا 615 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *