شنیده‌ها از بازار میلگرد چین/ منتظر رونق بازار باشید؟

تازه ترین گزارش‌ها از بازار جهانی فولاد از صعودی شدن قیمت میلگرد در بازار داخلی چین حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، قیمت میلگرد در بازار داخلی چین به دنبال رشد تقاضا، افزایش یافت. در این راستا، برخی خریداران میزان تقاضای میلگرد خود را افزایش دادند تا پیش از تعطیلات سال نو در 30 دسامبر و یک ژانویه (9 و 10 دی ماه 1401) ذخایر خود را تامین کنند و از افزایش قیمت پس از تعطیلات در امان بمانند.

همچنین به گفته منابع در بازار، رشد تقاضا به همراه افزایش معالات فیوچرز باعث صعود قیمت میلگرد در بازار اسپات شده است.

براساس آخرین ارزیابی‌ها، در یک هفته اخیر، قیمت میلگرد در شمال و شرق چین به ترتیب 50 و 100 یوآن نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است.

 زمزمه ها در بازار

با این حال، یک تحلیل‌گر بازار گفت:”در چند روز اخیر تعداد افراد مبتلا به بیماری کویید 19، به تدریج کاهشی شد و می‌توانند این افراد پس از تعطیلات به کار خود ادامه دهند همچنین وضعیت سازمان‌ها در آغاز ماه آینده پیشرفت خواهد کرد که این موضوع می‌تواند در افزایش فعالیت تجاری میلگرد موثر باشد.”

براساس این گزارش، قیمت‌ میلگرد در بازار داخلی چین به شرح ذیل است:

شرق چین (شانگ‌های): قیمت میلگرد 3 هزار و 990 تا 4 هزار و 20 یوآن (574-578 دلار) به ازای هر تن، 4 یوآن به ازای هر تن افزایش یافت.

شمال چین (پکن): 3 هزار و 930 تا 3 هزار و 960 یوآن به ازای هر تن، 100 یوآن به ازای هر تن افزایش یافت.

معاملات فیوچرز شانگ‌های

در همین حال، قرارداد فیوچرز میلگرد ماه می با قیمت 4 هزار و 105 یوآن به ازای هر تن منعقد شد که این نرخ حاکی از افزایش 57 یوآنی نسبت به قبل است.

بیلت

همچنین ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت بیلت با محاسبه مالیات بر ارزش افزوده، EXW تانگ‍‌شان، شمال چین 3 هزار و 780 یوآن به ازای هر تن گزارش شد که این نرخ نسبت به روز قبل، افزایش 20 یوآنی را نشان می‌دهد.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *