تحلیل روزانه بازار آهن سه‌شنبه سیزدهم دی/ دلار 40 هزار تومانی با بازار فولاد چه می‌کند؟

بررسی بازارهای مالی نشان می‌دهد: تحولات این روزهای بازار ارز همچنان تمام نگاه‌ها را به خود معطوف کرده است.

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار که امروز با نرخ 39 هزار و 650 تومان کار خود را آغاز کرده بود، بعدازظهر امروز به کانال 40 هزار تومان بازگشت و هم اکنون با نرخ 40 هزار و 170 تومان دادوستد می‌شود. البته بانک مرکزی از دور جدید افزایش عرضه ارز در بازار خبر داده است. در این میان، به نظر می رسد در روزهای آینده بازار ارز همچنان تمام نگاه‌ها را به خود معطوف خواهد کرد.

آخرین خبر از تحولات برجانی اینکه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی با بیان اینکه هنوز هم احتمال احیای توافق هسته‌ای ایران وجود دارد، مدعی شد که تل‌آویو تمام تلاش خود را برای ممانعت از آن انجام می‌دهد.
وی در اولین جلسه کاری کابینه جدید تل‌آویو، اظهار داشت که با وجود حوادث داخلی ایران، هنوز احتمال بازگشت به توافق هسته‌ای وجود دارد و ما تمام تلاش خود را برای جلوگیری از آن انجام خواهیم داد.

از بورس کالا خبر رسید: امروز سه‌شنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۱، از ۱۶هزار و ۵۰ تن محصول فولادی در تالار صنعتی بورس کالا، ۱۰ هزار و ۸۵۰ تن یعنی معادل ۶۷٫۶ درصد محصولات به معامله رسیدند. در همین حال، ۱۴ ‌هزار و ۲۵۰ تن ورق گالوانیزه G در دسترس مشتریان قرار گرفت و ۷۵ درصد، یعنی ۱۰ هزار ۷۰۰ تن از آن به فروش رسید. ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ثبت شده برای این محصول ۳۰۰ هزار و ۲ ریال است که نسبت به قیمت پایه افزایش ۱٫۳ درصدی را رقم زد. همچنین تمام یک‌هزار و ۸۰۰ تن حجم عرضه شده ورق قلع اندود، مورد معامله قرار گرفت. ضمن اینکه این محصول با همان قیمت پایه یعنی ۳۷۹ هزار ریال به فروش رسید.

همچنین آمار واردات زنجیره فولاد از شمش فولاد تا انواع مقاطع، محصولات فولادی و آهن اسفنجی از ابتدای سال تا آذرماه نشان می‌دهد که علاوه بر صفر شدن واردات آهن اسفنجی و اسلب به کشور، در 8 ماهه امسال میزان واردات مقاطع طویل ۲ درصد و واردات مقاطع تخت و محصولات فولادی حریم ۵‌ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

خبر دیگر اینکه سیدرضا فاطمی امین، وزیر صمت می گوید: صنعت فولاد با رشد مناسب در جایگاه مطلوبی قرار گرفته است به طوری که ماه گذشته این صنعت از لحاظ تولید ماهانه، رتبه هفتم دنیا را کسب کرد در حالی که این رتبه از 13 به ۱۰ و سپس به رتبه ۷ ارتقا یافته است. وی با اشاره به نیاز کشور به فولاد، افزوده است: هم اکنون ۳۵ میلیون تن نیاز سالانه کشور است که صنعت فولاد توانسته است با تأمین نیاز داخل، رشد صادرات را هم ثبت کند.

تازه ترین خبرها از بازار جهانی فولاد – بررسی آخرین به‌روزرسانی معاملات بورس فلزات بندر شانگ‌های- نشان می‌دهد که معاملات امروز در این بازار، با ریزش قیمت‌ها همراه بود. در این میان، نرخ میلگرد با رشد اندک خود مانع از قرمز شدن یکدست بازار شد. همچنین بررسی معاملات روز گذشته محصولات فولادی در مهم‌ترین بورس فلزات اروپا (LME) حاکی از ان است که در آخرین ساعات معاملاتی در بورس لندن، معاملات تمامی مقاطع مهم فولادی با همان نرخ سال 2022 انجام شد.

علاوه بر این، ییلاقی اشرفی، رئیس مرکز راهبری گاز کشور اعلام کرده است: مصرف گاز در ۲۴ ساعت گذشته در بخش تجاری و خانگی به ۶۲۵ میلیون متر مکعب رسیده است. البته در ۲۴ ساعت گذشته استان تهران با ۱۱۵ میلیون متر مکعب بیشترین گاز مصرفی را به خود اختصاص داده است و سپس استان خراسان رضوی با ۵۳ میلیون مترمکعب و استان اصفهان با ۴۵ میلیون متر مکعب و مازندران با ۳۵ میلیون متر مکعب بالاترین مصرف را در بخش خانگی، تجاری و صنعتی از آن خود کرده اند.

آخرین خبر از بازار سرمایه اینکه  شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات یک هزار و ۹۱۰ واحد افت داشت و به یک میلیون و ۵۹۱ هزار و ۳۷۳ واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات ۲ هزار و ۲۸۱ واحد افزایش یافت و در ارتفاع ۴۷۵ هزار و ۴۱۷ واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با کاهش ۸ هزار و ۴۰۶ واحدی، رقم یک میلیون و ۷۳ هزار و ۱۹۸ واحد را نشان داد.

از بازار سکه و طلا هم خبر رسید که سکه امامی امروز روی رقم ۱۹ میلیون و 352 هزار تومان ایستاد. در همین حال، هر گرم طلای ۱۸ عیار یک ‌میلیون و 796 هزار تومان فروخته شد. همچنین هر اونس طلا در بازار جهانی، یک‌هزار و 835 دلار معامله شد.

از آخرین وضعیت بازارآهن  چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز سه شنبه نشان می دهد امروز در بازار میلگرد هفت شرکت قیمت محصولات خود را از 200 تا 600 تومان کاهش و دو شرکت، قیمت محصولات خود را از 100 تا 120 تومان افزایش دادند.

همچنین امروز نرخ محصولات نبشی و ناودانی اکثر شرکت‌ها ثابت اعلام شد و فقط یک شرکت قیمت محصولات خود را 400 تومان کاهش داد.

علاوه بر این، در بازار تیرآهن، قیمت محصولات کیلویی بدون تغییر باقی ماند اما قیمت محصولات در بخش شاخه ای از 30 تا 110 هزار تومان کاهش یافت.

در بازار پروفیل قیمت محصولات اکثر شرکت‌ها، ثبات قیمتی را تجربه کرد و فقط قیمت محصولات یک شرکت با افزایش 100 تومانی مواجه شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *