رشد قیمت ورق گرم چین پس از افزایش معاملات آتی

در شرق چین (شانگهای) قیمت کویل نورد گرم ۴۹۴۰ – ۴۹۶۰ یوان (۷۵۳ – ۷۵۶ دلار) در هر تن ارزیابی شد که ۱۰ یوان در هر تن افزایش یافته است.

گزارش متال بولتن حاکی از آن است که قیمت‌های آتی محصولات فولادی تخت برای دومین روز در بازارهای مالی افزایش یافت، که این اتفاق موجب رشد چشمگیر قیمت کویل نورد گرم در بازار داخلی چین شد.

به گزارش فولادبان، بر اساس این گزارش، در شرق چین (شانگهای) قیمت کویل نورد گرم ۴۹۴۰ – ۴۹۶۰ یوان (۷۵۳ – ۷۵۶ دلار) در هر تن ارزیابی شد که ۱۰ یوان در هر تن افزایش یافته است.

در همین حال، پرمعامله‌ترین قرارداد کویل نورد گرم در بورس آتی شانگهای در روز چهارشنبه از ۴۸۵۳ یوان به ازای هر تن به پایین‌ترین حد خود نسبت به هشت هفته گذشته بازگشت.

فعالان بازار در این زمینه اعلام کردند که این روند نزولی به افزایش معاملات آتی کویل نورد گرم بازار آتی شانگهای و همچنین بازار سهام کمک کرد و موجب شد شاخص شانگهای برای کامپوزیت ۲.۴۹ درصد افزایش یافته و در روز چهارشنبه در ۲۹۵۸.۲۸ واحد بسته شود. این در حالی است که شاخص شنژن با جهش ۴.۳۷ درصدی به ۱۰۶۵۲.۹۰ رسید.

یکی از تحلیلگران مستقر در شانگهای نیز معتقد است که با کاهش تعداد عفونت‌های یافت شده در جوامع و درخواست رئیس جمهور چین برای تمرکز واضح بر زیرساخت‌ها، انتظار می‌‌رود وضعیت کووید – ۱۹ در شانگهای بهبود قابل توجهی یابد.

در همین حال، در یازدهمین نشست کمیته مرکزی امور مالی و اقتصادی در روز سه‌‌شنبه، رئیس‌ جمهور چین اظهار کرد؛ چین ابتدا باید تلاش‌های خود را برای ایجاد یک سیستم زیرساختی مدرن تشدید کند و آنگاه می‌‌تواند به عنوان ستونی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی به شمار آید.

معامله‌گران نیز گزارش دادند معاملات کویل نورد گرم در شانگهای در بازار نقدی با رکود چشمگیری همراه بود و همچنان تدارکات به دلیل تأثیر محدودیت‌های کووید – ۱۹ محدود شده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *