جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 07 دی 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

ابوئی مهریزی: بخشنامه جنجالی ارزی بورس کالا ظلمی در حق مردم است/ اگر صنعتگری دوام بیاورد، باید به آن مدال افتخار داد

عضو هیات مدیره انجمن نوردکاران با اشاره به اثر تورمی تغییر نرخ ارز پایه در بورس کالا، گفت: چنین اتفاقی ظلم در حق مردم خواهد بود و تورمی را به وجود می‌آورد که هزینه تمامی محصولات از جمله لوازم برقی، خودرویی و امثال آن، حدود 30 تا 33 درصد با ضایعات کالای نهایی و هزینه جانبی افزایش خواهد داشت.

ابوئی مهریزی: بخشنامه جنجالی ارزی بورس کالا ظلمی در حق مردم است/ اگر صنعتگری دوام بیاورد، باید به آن مدال افتخار داد عینک فولادی نرخ ارز نیمایی

علی محمد ابوئی مهریزی در گفتگو با فولادبان در خصوص بخشنامه مهم تغییر نرخ محاسباتی ارز بورس کالا از دلار نیمایی به دلار توافقی، اظهارداشت: برحسب ارتباطات صورت گرفته با وزارت اقتصاد، به نظر می‌رسد این وزارتخانه اطلاعی از تغییر رویه بورس کالا در این باره ندارد. همچنین هیچ کدام از اعضای کارگروه کالایی وزارت صمت در این خصوص خبر نداشتند.

به گفته وی، براساس پیگیری‌های انجام شده، راهبرد و دستورالعمل این بخشنامه به گونه‌ای است که طبق گفته‌های معاونان وزارتخانه‌ها، وزیران صمت و اقتصاد در جریان این موضوع نیستند.

وی با بیان اینکه تغییر رویه بورس کالا در رابطه با قیمت پایه محصولات با بخشنامه بانک مرکزی در تعارض کامل قرار دارد. تصریح کرد: براساس این بخشنامه، صادرات محصولات باید با استفاده از دلار نیمایی صورت بگیرد و کالایی که در داخل کشور تولید می‌شود، باید با دلار توافقی 36 هزار تومانی محاسبه شود. این اتفاق یعنی ابر و مه و خورشید و فلک درکارند تا هوای کشور آلوده شود، آب مصرفی موجود از بین برود و در نهایت مردم از گرانی ایجاد شده، صدمه ببینند.

عضو هیات مدیره انجمن نوردکاران اظهار کرد: تغییر قیمت پایه ارز در محصولات بورس کالا و بخشنامه بانک مرکزی نشان دهنده وجود تعارض در کشور است و به همین دلیل، اگر صنعتگری بتواند در چنین شرایطی دوام بیاورد، باید به آن مدال افتخار داد.

ابوئی مهریزی در پایان با اشاره به اثر تورمی تغییر نرخ ارز پایه در بورس کالا، خاطرنشان کرد: چنین اتفاقی ظلم در حق مردم خواهد بود و تورمی را به وجود می‌آورد که هزینه تمامی محصولات از جمله لوازم برقی، خودرویی و امثال آن، حدود 30 تا 33 درصد با ضایعات کالای نهایی و هزینه جانبی افزایش خواهد داشت. برهمین اساس، با اثرات تورمی به وجود آمده، وضعیت به گونه‌ای می‌شود که قیمت میلگرد به کمتر از 22 هزار و 500 تومان نخواهد رسید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors