جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 24 آذر 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

بازار پر تلاطم فولاد در روزهای پایانی پاییز/ صعودی شدن قیمت انواع محصولات فولادی همزمان با گرانی دلار

یک فعال صنفی آهن و فولاد اعلام کرد : قیمت آهن و فولاد در بازار در هفته سوم آذرماه، با توجه به افزایش قیمت ارز، با افزایش قیمت مواجه شدند، ضمن اینکه پیش بینی می شود هفته آینده قیمت انواع محصولات فولادی و آهن با افزایش قیمت همراه شوند.

بازار پر تلاطم فولاد در روزهای پایانی پاییز/ صعودی شدن قیمت انواع محصولات فولادی همزمان با گرانی دلار عینک فولادی آینده بازار فولاد

محمد صادق چیت ساز در گفتگو با فولادبان  با بررسی هفتگی بازار آهن و فولاد اظهارداشت: قیمت انواع محصولات فولادی و آهن در هفته سوم آذر بین 100 تا 700 تومان افزایش یافت اما به نظر می رسد با افزایش تداوم افزایش قیمت دلار و تمایل این ارز به کانال بالاتر، این رشد قیمتی در محصولات فولادی بیشتر خواهد شد.

وی گفت: همزمان با روند صعودی ارز، طلا و سکه در بازار و  در صورتی که قیمت دلار هفته آینده از کانال 40 هزار تومان بگذرد، طبیعتا این اتفاق موجب خیز قیمتی محصولات فولادی نیز خواهد شد.

این عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی آهن و فولاد تهران با بیان اینکه قیمت آهن اسفنجی در اوایل هفته جاری به طور عجیبی افزایش قیمت داشت، اعلام کرد: افزایش 400 تومانی در هر کیلو گرم آهن اسفنجی و رقابت این محصول در بورس کالا موجب شد قیمت این محصول ابتدای زنجیره به 9 هزار و 700 تومان بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده برسد که با احتساب مالیات، قیمت این محصول به  10 هزار و 700 تومان رسید. البته قطعی گاز در برخی از واحدهای فولادسازی، عرضه آهن اسفنجی را کم و تقاضای آن را افزایش داد.

چیت ساز با اشاره به اینکه محصولات میانی زنجیره فولاد یعنی شمش در هفته سوم آذر ماه با افزایش قیمت همراه شدند، ادامه داد: قیمت شمش در یک هفته اخیر به 15 هزار و 800 تومان رسید، ضمن اینکه قیمت تیرآهن، میلگرد و ورق با افزایش قیمت همراه شد و به نظر می رسد با قطعی برق کاهش سهمیه های مصرف برق کارخانه های فولادی میزان عرضه محصولات فولادی به بورس کاهش یابد و مجددا باعث افزایش تقاضا  و کاهش عرضه شود.

وی با تاکید بر اینکه همیشه رابطه مستقیمی بین قیمت ارز و قیمت آهن در بازار وجود دارد، تصریح کرد: در حال حاضر که قیمت یورو بو دلار در بازار آزاد در حال رکودشکنی هستند، طبیعتا قیمت محصولات فولادی و معاملات بازار آهن افزایش خواهد داشت، زیرا با صعودی شدن قیبمت محصولات، فعالان صنفی تصمیم به خرید بیشتر انواع محصولات فولادی می‌گیرند.

این فعال صنفی با بیان اینکه از ماه‌ها قبل  افزایش قیمت ارز و دلار قابل پیش بینی بود، گفت: در حال حاضر پیش بینی شده است که بازار ملک سال آینده با افزایش قیمت و رکود همراه خواهد بود و با افزایش قیمت‌ها، قدرت خرید مردم کاهشی خواهد شد. هم اکنونمتوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران به حدود 50 میلیون تومان نزدیک شده است که به نظر می رسد این رقم در سال اینده افزایش بیشتری خواهد داشت و طبیعتا قدرت خرید کاهش، آپارتمان‌ها خالی و معاملات به علت افزایش قیمت به حداقل خواهد رسید و بیشتر سرمایه ها به سمت تولید انواع کالاها و محصولات خواهد رفت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors