جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 17 آذر 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

قیمت گاز از امروز گران شد+جزئیات تعرفه برای ندارها و داراها/ جبران کمبودها از سهم صنایعی که سوخت دوم دارند

براساس اعلام مسئولان شرکت ملی گاز ایران، اولویت، تامین گاز بخش خانگی است و کمبود‌ها در این حوزه با کاهش سهم صنایعی که سوخت دوم دارند، جبران می‌شود.

قیمت گاز از امروز گران شد+جزئیات تعرفه برای ندارها و داراها/ جبران کمبودها از سهم صنایعی که سوخت دوم دارند عینک فولادی

به گزارش فولادبان، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز با بیان اینکه بالغ بر ۸۳۰ میلیون متر مکعب در روز گاز شیرین و تصفیه شده تحویل شبکه سراسری گاز قرار می‌گیرد، گفت: ظرف یکی دو روز آینده با اقداماتی که انجام می‌شود، می‌توانیم ۱۰ تا ۲۰ میلیون متر مکعب به وضعیت تولید اضافه کنیم.

به گفته محمدرضا جولایی، میزان مصرف گاز در شش ماهه اول سال نسبت به پارسال، نزدیک به 6 درصد رشد رشد داشته است که مصرف بخش خانگی ۷۱ درصد و بقیه گاز را نیروگاه‌ها و صنایع عمده و بخش‌های دیگر مصرف کرده اند.

در ادامه مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز اظهارداشت: مصرف بخش ادارات در سال ۱۴۰۰ در فصل سرد حدود ۶۰۰ میلیون متر مکعب بوده است که با اعمال بخشنامه‌ای که از طرف هیات دولت و معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد، بخش پایش ادارات اتفاق افتاد و با این پایش تقریبا بیش از ده درصد در بخش اداری صرفه جویی شد.

به گفته رحمانی، مصرف بعضی ادارات از این مقدار بیشتر بود که شامل جریمه شدند و در برخی حتی کمتر از میزان تعیین شده مصرف کرده بودند.

مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز با بیان اینکه اولین اداره‌ای که مورد ارزیابی قرار گرفت ادارات وزارت نفت در تهران بود، افزود: گاز یکی از ادارات شرکت گاز استان تهران در پی توجه نکردن به اخطار داده شده قطع شد.

رجمانی با بیان اینکه ابلاغیه تعرفه‌های جدید تصویب شده است، اعلام کرد: در یکی دو روز آینده تغییراتی در حوزه تعرفه‌های قبوض گاز خواهیم داشت.

وی درخصوص تغییرات جدید در نظام تعرفه‌ها اینگونه توضیح داد: براساس پیشنهادی که داده شده، در سه پلکان اول یعنی مصارف متعارف هیچ گونه تغییری اتفاق نخواهد افتاد، یعنی یک مدل مشوق برای کسانی است که متعارف مصرف کنند، اما از پلکان چهارم تا پلکان دهم در تقسیم بندی که اتفاق افتاده مشترکین پرمصرف و پلکان یازدهم و دوازدهم یعنی مشترکین بسیار پرمصرف مبلغی که در نظر گرفته شده است، تقریبا به قیمت خوراک پتروشیمی‌ها یعنی براساس قیمت صادراتی است که بین ۵ تا ۶ هزار تومان قیمت دارد.

مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز درخصوص فراوانی مشترکین و میزان مصرف آن‌ها در پله‌های مختلف گفت: ۶۴ درصد مشترکین شرکت گاز، در سه پلکان اول قرار گرفتند که ۳۵ درصد مصرف را انجام می‌دهند، اما ۳۵ درصد از مشترکین، ۶۰ درصد مصرف را انجام می‌دهند و و قریب به ۲ درصد هم نزدیک به ۵ و نیم درصد مصرف می‌کنند که شامل پرمصرف‌ها هستند.

به گفته رحمانی، بسیار پرمصرف‌ها در سال گذشته نزدیک به ۲ میلیارد مکعب گاز را در چهار ماهه سرد مصرف کردند که باید حتما طبق قانون هرچه سریع‌تر جریمه شوند. ولی آن سه پلکان متعارف به هیچ عنوان تغییر تعرفه‌ای اتفاق نخواهد افتاد.

در پایان مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز گفت: این مصوبه از ۱۶ آذر اجرایی شده است و گازب‌های آن‌هایی که مصرفی درحد متعارف داشته باشند، پایین‌تر و حتی رایگان می‌شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors