قیمت فولاد قراضه در بازار جهانی ارزان شد/ اوضاع و احوال بازار قراضه در 7 کشور

در حالی میزان تقاضای فولاد قراضه جهانی کاهش یافت و قیمت‌های صادرات به ترکیه و ویتنام سقوط کرد که قیمت‌های صادرات به هند، به دلیل مازاد ذخیره این کشور، کاهش چشم‌گیری یافت.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، کاهش قیمت واردات قراضه سنگین به ترکیه، آمادگی صادرکنندگان آمریکا برای قیمت‌های نزولی،کاهش قیمت واردات ویتنام در بازار راکد، شروع فعالیت بازار واردات چین، ثبات قیمت واردات قراضه سنگین تایوان و سقوط قیمت واردات هند در پی کاهش تقاضا از جمله دلایل افت فروش قراضه در بازار جهانی بود.

ترکیه

یک تاجر گفت:”کارخانه‌های ترکی شروع به کاهش و حتی توقف تولیدات خود کردند. در نتیجه این تصمیم‌گیری، به زودی شاهد کاهش عرضه خواهیم بود که می‌تواند به بازگشت قیمت‌ها به قیمت پیشین خود کمک کند.”

کاهش سرعت تولید نیز عامل دیگر افت میزان تقاضای قراضه سنگین به دلیل کمترین میزان واردات تولیدکنندگان در هفته‌های اخیر بود. کارخانه‌های ترکی در طول هفته تنها دو محموله خریداری کردند که مبدا هردو آمریکا بود و با قیمت کمتر از میزان ارزیابی شده معامله شدند. به گفته برخی منابع، تقاضا برای محصولات نهایی فولاد انحصارا در بازار صادرات ترکیه ضعیف بود.

آمریکا

صادرکنندگان آمریکا در هفته گذشته،  دو محموله به ترکیه با قیمت کمتر صادر کردند. این کاهش قابل‌پیش‌بینی بود و همچنین انتظار می‌رفت که قیمت‌های محصولات سواحل غربی آمریکا کاهش یابد. برخی منابع اعلام کردند که افزایش هزینه تولید و کاهش میزان فروش فولاد در بازارهای واردات کلیدی از عوامل چشم‌انداز تاریک این بازار بودند.

ویتنام

بازار واردات قراضه ویتنام در طول هفته راکد بود، این درحالی است که قیمت‌های واردات قراضه سنگین روندی نزولی داشتند. یک تاجر گفت:” درحال حاضر، هیچ تقاضایی از طرف مصرف‌کنندگان در بازار فولاد ویتنام وجود ندارد.” وی همچنین افزود که تولیدکنندگان می‌توانند درصورت وجود تقاضا به میزان موردنیاز مصرف، کالا را از ذخیره بازار داخلی تامین کنند.

چین

در طول هفته اخیر، بازار چین با افزایش قیمت قراضه داخلی و رشد میزان فروش که منجر به افزایش انگیزه واردات شد، گرم شد. با وجود افزایش انگیزه واردات، و قیمت‌های پیشنهادی بالاتر، باز هم واردکنندگان چینی کمتر از میزانی که صادرکنندگان ژاپنی راغب بودند که قبول کنند، پیشنهاد کردند و توافقی میان این دو انجام نشد.

تایوان

قیمت قراضه صادراتی به تایوان در طول هفته ثابت ماند. به گفته برخی منابع، صادرکنندگان آمریکایی به دلیل کاهش ذخایر سواحل غربی، از پیشنهاد کالا به تایوان خودداری کردند. در همین حین دیگر منابع گفتند که کاهش قیمت فولاد تایوان منجر به افت قیمت واردات خواهد شد.

هند

بازار فولاد قراضه وارداتی هند در طول هفته به دلیل بازار ضعیف تقاضای محصولات نهایی فولاد و مازاد ذخیره قراضه سنگین منجر به کاهش قیمت و درننیجه رکود بازار شد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *