جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 02 آذر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل بازار آهن در آبان ماه/ قیمت‌ها در هفته آینده کاهشی هستند؟

یک فعال فولادی تحلیل کرد: با توجه به وضعیت فعلی بازار آهن و فولاد، پیش بینی می‌شود در هفته آینده قیمت پایه آهن اسفنجی حدود 7 هزار و 741 تومان و گندله حدود 3 هزار تومانی شود، ضمن اینکه احتمال کاهش قیمت میلگرد به 15 هزار و 294 تومان در هفته آینده وجود دارد.

محمدصادق چیت‌ساز، فعال بازار آهن و فولاد در گفتگو با فولادبان با ارائه تحلیلی از روند بازار فولاد در آبان ماه امسال، گفت: در ابتدای این ماه که بازار روند ثابتی داشت، قیمت «میلگرد ۱۴» ذوب‌ آهن اصفهان حدود ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شد اما پس از اوج‌گیری قیمت دلار به مدت یک هفته، قیمت آهن آلات نیز صعودی شدند. بر همین اساس، قیمت این نوع میلگرد در اواسط آبان ماه به تدریج ۱۶ هزار و ۷۰۰ تومان افزایش یافت و پس از کنترل نرخ دلار و اصلاح نسبی آن، بازار آهن تا حدودی آرام گرفت.

از طرفی در آبان ماه نوسانات متغیری در محصولات نبشی کارخانجات رخ داد به گونه‌ای که در ابتدای این ماه قیمت آن حدود ۱۷ هزار و ۱۵۰ تومان اعلام شد اما از اواسط این ماه با افزایش تدریجی توانست تا پایان ماه در محدوده ثابتی قرار بگیرد. به هر حال، اکثر محصولات این حوزه در آبان ماه روند متعادل رو به نوسانی را تجربه کردند.

در اواسط آبان ماه پروفیل به کانال ۲۳ هزار تومانی وارد شد و به مرور زمان در روزهای پایانی با کمی اصلاح، نرخ این محصول ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد. همچنین در یک ماه اخیر ورق گالوانیزه مانند سایر محصولات نوسانات متعددی داشت به گونه‌ای که در این ماه از 37 هزار تومان، وارد محدوده 38 و 40 هزار تومانی نشد.

با توجه به وضعیت فعلی بازار آهن و فولاد، پیش بینی می‌شود در هفته آینده قیمت پایه آهن اسفنجی حدود 7 هزار و 741 تومان و گندله حدود 3 هزار تومانی شود، ضمن اینکه احتمال کاهش قیمت میلگرد به 15 هزار و 294 تومان در هفته آینده وجود دارد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors