دولت روسیه؛ مسئول اصلی اجرای دامپینگ در بازار جهانی فولاد/ قیمت‌شکنی که به ضرر ایران شد

تحلیل گر ارشد بین المللی صنعت فولاد و سنگ آهن با بیان اینکه تصمیم گیری درباره اجرای طرح دامپینگ در بازار جهانی فولاد برعهده دولت روسیه است، گفت: تا زمانی که حمایت‌های روسیه از تولیدکنندگان و صادرکنندگان روسی ادامه داشته باشد، تجار روسی همچنان به دامپینگ و زیر فروشی قیمتی ادامه خواهند داد که مسلما تهدید بزرگی برای صادرات محصولات فولادی دیگر کشورها از جمله ایران خواهد بود.

کیوان جعفری طهرانی در گفتگو با فولادبان با اشاره به موضوع دامپینگ محصولات فولادی روسیه و طرح آن در نشست تجار و بازرگانان روسی در تهران، اظهارداشت: موضوع دامپینگ محصولات فولادی روسیه موضوعی کلان و ملی برای این کشور به حساب می‌آید و تصمیم گیری درباره آن در سطح تجار و بازارگانانی که به ایران آمده اند، نیست.

وی با بیان اینکه تصمیم گیری درباره اجرای طرح دامپینگ برعهده دولت روسیه است، گفت: دولت روسیه به تجار و بازرگانان خود دستور توقف یا ادامه دامپینگ انواع محصولات فولادی  را در بازارهای جهانی می دهد، بنابراین تجار روسی در این باره نمی‌توانند تصمیم جدای از سیاست دولت متبوع خود داشته باشند.

تحلیل گر ارشد بین المللی صنعت فولاد و سنگ آهن تصریح کرد: دولت روسیه همزمان با دامپینگ کالاها و محصولات خود در بازارهای جهانی به صادرکنندگان و فعالان اقتصادی خود اعلام کرده است که از هر گونه ضرر و زیان آنها در چارچوب سوبسید یا یارانه حمایت خواهد کرد.

جعفری طهرانی در پایان گفت: تا زمانی که حمایت‌های روسیه از تولیدکنندگان و صادرکنندگان روسی ادامه داشته باشد، تجار روسی همچنان به دامپینگ و زیر فروشی قیمتی ادامه خواهند داد که مسلما تهدید بزرگی برای صادرات محصولات فولادی دیگر کشورها از جمله ایران خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *