وزیر صمت در جلسه دیشب دولت چه گزارش صنعتی و معدنی ارائه کرد؟/ استقبال رئیس جمهور از حال خوب تولید

میزان تولید در شرکت‌های صنعتی و معدنی بورسی که ۵۰ درصد تولید کشور را شامل می‌شود، در مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 7.7 درصد رشد ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار فولادبان، در جلسه دیشب هیات دولت گزارشی از سوی سید رضا فاطمی امین، وزیر صمت درباره اوضاع و احوال صنعتی و معدنی کشور ارائه شده است که مورد توجه و استقبال رئیس جمهور قرار می‌گیرد.

ماجرا از این قرار است که فاطمی امین در جلسه دیشب دولت گزارش امیدوارکنده از حال و هوای بخش تولید کشور ارائه کرده است.

در گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت به هیات دولت آمده است:«میزان تولید در شرکت‌های صنعتی و معدنی بورسی که ۵۰ درصد تولید کشور را شامل می‌شود، در مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 7.7 درصد رشد ثبت شده است.»

در ادامه جلسه سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور با اشاره به گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره آمارهای افزایش تولید در بخش‌های مختلف، این افزایش را حاصل بهبود عملکرد در عرصه‌های متعدد اقتصادی دانست و گفت: رسانه‌ها با انعکاس و تبیین درست این موفقیت‌ها می‌توانند امید و اعتماد عمومی جامعه را ارتقا دهند.

در همین حال، هیات وزیران در راستای رفع ایراد و اعلام مغایرت قانونی از سوی هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین درخصوص مصوبه مربوط به تعیین مشوق‌های بیمه‌ای، مالیاتی، بانکی و تجاری برای حمایت از تولید و حفظ و افزایش اشتغال، پیشنهاد اصلاح مصوبه مذکور را به تصویب رساند.

به موجب اصلاح مصوبه یاد شده، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری می‌توانند در چارچوب قوانین و مقررات نسبت به بخشش جرایم دیرکرد تسهیلات بانکی و امهال تسهیلات بانکی مربوط به بخش تولید اقدام نمایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *