تعارض منافع؛ علت بی‌نتیجه ماندن نشست‌های شورای آهن و فولاد

یک فعال صنعت فولاد گفت: در حوزه صنعت فولاد هر یک از بخش‌های مختلف زنجیره با مدنظر قرار دادن منافع خود، تلاش می‌کنند در شورای آهن و فولاد به نتیجه مورد نظر خود برسد.

محمد کشانی درگفتگو با فولادبان با اشاره به تعیین قیمت گذاری محصولات فولادی در شورای آهن و فولاد، اظهارداشت: اعضای شورای آهن و فولاد یا کنفدراسیون به علت تضاد و تعارض منافعی که در بین تشکل‌ها و انجمن‌ها وجود دارد، نمی‌توانند بر سر یک میز جمع شوند.

وی با بیان اینکه اعضای شورای آهن و فولاد از چندین انجمن تشکیل شده اند، گفت: حضور افراد متعدد با عقاید مختلف موجب تعارض منافع آنان در شورا یا کنفدراسیون آهن و فولاد شده است. برهمین اساس، نه تنها درحال حاضر بلکه در آینده دور هم اعضای این تشکل‌ها نمی‌توانند به نتیجه مشخصی در باره قیمت گذاری محصولات فولادی برسند.

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب عنوان کرد: نقل است که  ایرانی‌ها در کارهای گروهی ضعیف هستند اما در کارهای انفرادی قوی عمل می‌کنند. در حوزه صنعت فولاد هم هر یک از بخش‌های مختلف زنجیره با مد نظر قرار دادن منافع خود، تلاش می‌کنند در شورای آهن و فولاد به نتیجه مورد نظر خود برسد.

کشانی، بی نتیجه ماندن نشست‌های شورای آهن و فولاد را تضاد آراء دانست و تصریح کرد: در میانه زنجیره، فولادی ها به فولاد، در ابتدای زنجیره سنگ آهنی ها به سنگ آهن و در انتهای زنجیره نوردی‌ها محصولات تولید شده نوردی را مورد توجه قرار می‌دهند که حاصل آن، نرسیدن به نتیجه مطلوب از این نشست هاست.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *