برخی‌ها، عرضه در بورس کالا را مدیریت می‌کنند/ سود بردن دلالان به جای تولیدکنندگان

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از سود بردن دلالان به جای تولیدکنندگان فولاد، عنوان کرد: برخی‌ها، عرضه در بورس کالا را مدیریت می‌کنند. .

مصطفی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار فولادبان، در پاسخ به این پرسش که نظر شما درباره تحقیق و تفحص احتمالی پارلمان از بورس کالا چیست؟ تنها به گفتن این نکته اکتفا کرد که تحقیق و تفحص حق نظارتی مجلس است و این اقدام به هیچ عنوان به معنای وجود تخلف در سازمان مربوطه نیست.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه در خصوص طرح تنظیم بازار کالاهای مشمول الزام به عرضه در بورس کالا، گفت: ما برای تنظیم بازار و قیمت‌گذاری دو مسیر داریم؛ نخست قیمت‌گذاری دستوری و دوم قیمت رقابتی که براساس عرضه و تقاضا شکل می‌گیرد. در این میان، در هر زمانی اولی را استفاده کردیم، به سرکوب قیمت‌ها منتهی شد و به جای تولیدکنندگان، تنها دلالان سود برد.ند.

وی با اشاره به اینکه اگر عرضه فولاد در بورس با فرمت و ساز و کار مشخصی اتفاق بیفتد، این مساله آسیب‌های دیگر را به دنبال نخواهد داشت، افزود: اگر ما به اندازه نیاز کشور و یا حتی کمی بیشتر از آن را در بورس کالا عرضه کنیم، مشکلی پیش نمی‌آید. برهمین اساس، مشکل اینجاست که برخی‌ها،، عرضه در بورس را مدیریت می‌کنند.

طاهری در عین حال عنوان کرد: برخی می‌کوشند تا با عرضه بسیار کم فولاد در بورس کالا با وجود تقاضای زیاد و افزایش قیمت، این کالا را بیرون از بورس به فروش برسانند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان تاکید کرد: ما اگر الزام عرضه فولاد و کالاهایی که به اندازه نیاز کشور تولید می‌کنیم، به بورس را داشته باشیم و این موضوع را به قانون تبدیل کنیم، دیگر هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد. البته ما طرحی در این زمینه در مجلس داریم که متاسفانه دولت با آن مخالفت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *