جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 13 دی 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تداوم سیاست‌های وارداتی انگلیس در حوزه فولاد پس از برگزیت

دولت انگلستان تاکید کرده است که سیاست‌های وارداتی خود را درباره فولاد پس از خروج از اتحادیه اروپا هم ادامه خواهد داد.

به گزارش فولادبان و به نقل از به S&P Global Platts؛ اداره مالیات انگلستان اعلام کرد به دنبال توافق جدید تجاری این کشور با اتحادیه اروپا و ترکیه، سیستم حمایتی تنظیم واردات فولاد به انگلستان که در 30 سپتامبر برای اجرا از یک ژانویه 2021 منتشر شد، همچنان به قوت خود باقی است.

سیستم حمایتی تنظیم واردات فولاد به انگلستان شامل اقدامات غیرترجیحی، عوارض ضددامپینگ و عوارض مقابله‌ای است. یک مقام اداره مالیات انگلستان در این‌باره اظهار داشت: «توافق‌نامه‌های ترجیحی مانند توافق‌نامه‌های انگلستان با اتحادیه اروپا و ترکیه، در استفاده از سیستم حمایتی تنظیم واردات فولاد به انگلستان تاثیری ندارند.»

وی افزود: «اجرای توافق‌نامه‌های ترجیحی اختیاری است، اما شما نمی‌توانید از اقدامات غیرترجیحی (که شامل سیستم تنظیم واردات، تعرفه ضددامپینگ و عوارض مقابله‌ای است) دست بکشید. هرگونه معافیت از سیستم حمایتی تنظیم واردات فولاد به انگلستان که به برخی از کشورها اعطا می‌شود، بر اساس حجم کم صادرات محصول خاص است.»

سیستم حمایتی تنظیم واردات فولاد به انگلستان، حداقل تا پس از پایان بررسی سیستم فعلی در ژوئن 2021، پابرجا خواهد بود. بر اساس اعلام دولت انگلستان در تاریخ 28 دسامبر، به دنبال توافق این کشور و اتحادیه اروپا، تجارت فولاد بین دو طرف می‌تواند یک ژانویه 2021 همچنان از نرخ‌های تعرفه ترجیحی و معافیت از حقوق گمرکی برخوردار باشد.

برای مطالبه تعرفه ترجیحی، محصول باید از اتحادیه اروپا یا انگلستان منشأ گرفته و کالای طبقه‌بندی شده باشد. البته توافق ترجیحی، فقط تعرفه واردات گمرکی را کاهش می‌دهد یا حذف می‌کند و عوارضی که بابت سیاست حمایتی وضع‌شده، همچنان اخذ می‌شود. با این حال، برای بیشتر محصولات فولادی، نرخ عوارض واردات گمرک در تجارت بین اتحادیه اروپا و انگلستان در هر صورت صفر و بدون هیچ‌گونه شرایط ترجیحی است.

ترکیه و انگلستان در تاریخ 29 دسامبر برای اطمینان از ادامه تجارت بین دو کشور بدون تعرفه‌های اضافی پس از خروج انگلستان از اتحادیه گمرکی اتحادیه اروپا در نیمه‌شب 31 دسامبر، توافق‌نامه تجارت ترجیحی امضا کردند. این معامله برای بخش‌های خودرو و فولاد انگلستان مطلوب است.

توافق انگلستان و ترکیه، واردات فولاد از ترکیه را تحت اقدامات حمایتی متوقف نمی‌کند. واردات فولاد ترکیه به انگلستان به طور کلی همچنان مشمول سهمیه یا عوارض حمایتی فولاد خواهد بود، اگرچه در چندین دسته محصول معافیت‌هایی وجود دارد.

طبق لیستی که در تاریخ 30 سپتامبر توسط اداره تحقیقات تجارت بین‌الملل وزارت تجارت خارجی انگلستان (DIT) منتشرشده است، ورق‌های فولادی نورد سرد ترکیه، محصولات قلع اندود، ورق‌های کربنی کوارتو، میله‌ها و مقاطع ضدزنگ و برخی از لوله‌های بزرگ جوش داده شده هنگام ورود به انگلستان از عوارض حمایتی معاف است.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors