حاجی بابایی خطاب به وزیر صمت: مجلس در پی بازگشت حقوق دولتی معادن به استان‌هاست

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: پارلمان در پی بازگشت اختصاص ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به استان‌هاست.

به گزارش فولادبان چمیدرضا حاجی بابایی امروز در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار همدان با فعالان اقتصادی اظهارداشت: این طرح در کمیسیون برنامه و بودجه در دست بررسی است تا با تصویب برخی قوانین، این کار تسهیل و روانتر صورت گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه معدن به شدت مخالف خام فروشی هستیم، چرا که سنگ ۲ ریالی از کوه خارج و به مکان دیگر ارسال می‌شود و در آنجا با فرآوری ۵۰۰ تومان به فروش می رسد.

وی تاکید کرد: باید مجوز و پروانه بهره برداری به افرادی داده شود که از آن، هزار نوع تولید داشته باشد. در غیر این‌صورت، ضرر به استان است در حالی که دنبال ارزش افزوده و بازگشت سرمایه به استان همدان هستیم.

حاجی بابایی با بیان اینکه استان همدان ظرفیت بالایی در حوزه صنعت و معدن دارد و تاکنون‌ گام‌های بزرگی در این راستا برداشته شده است تصریج کرد: بنکداران، شهرک هایتک و فناوری های برتر و منطقه ویژه اقتصادی همدان نشان دهنده فعالیت های موثر این استان است.

به گزارش فولادبان، اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس پرونده اختصاص ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به شهرستانی را که معدن در آن قرار دارد، بررسی می‌کنند.

براساس دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس، روز دوشنبه (۱۶ آبان ماه) اعضای این کمیسیون میزبان رئیس سازمان برنامه و بودجه خواهند بود تا جزء ۳ بند (ط) تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور را بررسی کنند.

در جزء ۳ بند (ط) تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور آمده است؛ دولت موظف است سهم ۱۵ درصدی حقوق دولتی معادن را هر سه‌ماه یک‌بار به خزانه معین استان واریز نماید و به شهرستانی که معدن در آن قرار دارد جهت توسعه زیرساخت‌های آن اختصاص و گزارش آن را به مجلس ارائه کند. همچنین در جهت اجرای قانون پرداخت یک درصد (۱%) از فروش معادن بابت اصلاح خرابی‌های وارده به منابع طبیعی گزارش اقدامات صورت گرفته را هر دوماه یک‌بار به مجلس ارائه دهد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *