واکنش دو نماینده به منتفی شدن تفکیک وزارت صمت/ احتمال به جریان افتادن طرح احیای وزارت بازرگانی وجود دارد

دو تن از نمایندگان مجلس به اظهارات اخیر رئیس مجلس مبنی بر منتفی شدن تفکیک وزات صمت واکنش نشان دادند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با فولادبان، با اشاره به اظهارات اخیر رئیس مجلس مبنی بر منتفی شدن تفکیک وزات صمت، اظهارداشت: نظر مرکز پژوهش‌های مجلس برای مشاوره و کارشناسی است نه تصمیم گیری. برهمین اساس، این مرکز نمی‌تواند برای وکلای مجلس تصمیم بگیرد.

لطف اله سیاهکلی تاکید اظهار کرد: اگر نمایندگان مجددا تفکیک وزارت صمت را طرح کنند قطعا پیش می رود حالا ممکن است این طرح رای نیاورد یا رای بیاورد.

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: وزارت صمت آنقدر بزرگ است و گرفتاری‌های متعددی دارد که رسیدگی به همه امور مربوطه در آن مقدور نیست، چراکه اساساً در این مسیر نمی‌توان به توسعه و تقویت تولید پرداخت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد اینکه تفکیک وزارت صمت به دو وزارتخانه و احیای وزارت بازرگانی با کوچک سازی دولت تناقض خواهد داشت؟ خاطرنشان کرد: باید بدانیم کوچک سازی دولت کلید واژه غلطی است. کلیدواژه درستی که باید در این زمینه استفاده کنیم، چابک سازی دولت است.

در ادامه سلمان زاکر، نماینده مردم ارومیه در مجلس  با تاکید بر اینکه مدیریت کشور را نباید کوچک کرد بلکه باید بدنه دولت را کوچک‌تر کنیم، گفت: برای مدیریت کشور باید هزینه منطقی داد، بنابراین می‌توان وزارتخانه‌های تفکیک شده داشت که کارایی بهتری داشته باشند.

وی معتقد است که رئیس مجلس باید این موضوع را بیشتر بررسی می‌کرد و نظر نمایندگان را می‌شنوید. ضمن اینکه ما باید بار وزارتخانه را سبک کنیم و و به مرحله ثبات در صنعت و معدن و تجارت برسیم.

سلمان ذاکر توضیح داد: زمانی که این پیشنهاد از سوی دولت و رئیس جمهور مطرح شد، کمیسیون اجتماعی شروع به بررسی کرد و در ادامه این طرح با موافقت اکثریت نمایندگان مواجه شد.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به دلایل طرح استیضاح وزیر صمت گفت: یکی از اصلی ترین دلایل استیضاح، عدم تسلط وزیر بر تنظیم بازار بود. زمانی که حجم کار بالا باشد، قطعا تسلط بر امور کمتر می‌شود. باید به سمت و سوی صادرات و واردات که پیشانی رشد کشور است، حرکت کنیم.

‌‌عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید از بزرگ‌تر شدن دولت بپرهیزیم اما به چه بهایی؟ بهایی که موجب آسیب به مردم شود و نتوان در کنترل قیمت‌ها و مبارزه با قاچاق کالا موفق عمل کنیم.

به گزارش فولادبان، رئیس مجلس دیروز در جلسه علنی روز گذشته مجلس سه‌شنبه (۱۰ آبان) مجلس شورای اسلامی از منتفی شدن تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داده بود.

رئیس مجلس در پایان جلسه استیضاح وزیر صمت درباره این موضوع گفته بود: مرکز پژوهش های مجلس و کمیسیون صنایع، موضوع تفکیک را بررسی کردند جمع بندی تخصصی به تفکیک وزارت صمت به دو وزارت خانه نرسیده است.

پیش از این مجلس شرط عدم استیضاح وزیر صمت را تفکیک وزارت صنعت،معدن، تجارت و معرفی دو وزیر جدید اعلام کرده بود.

در همین حال، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور هم اعلام کرده است: با توجه به این که آقای فاطمی‌امین توانست از نمایندگان مجلس مجدداً رای اعتماد بگیرد. برهمین اساس، تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت فعلا در دستور کار دولت نیست.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *