تقاضای قراضه فولاد در بازار جهانی آب رفت

در حالی که بیشتر بازارهای اصلی با فروش ضعیف محصولات نهایی فولاد مواجه هستند، تقاضای جهانی برای صادارت قراضه فولادی هم کاهش یافته است .

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، ثابت ماندن واردات قراضه سنگین ترکیه با وجود تقاضای محدود، فروش دو محموله قراضه سنگین (deep-see) توسط صادرکنندگان آمریکا، محدودیت  تقاضای ویتنام برای واردات قراضه، کاهش قیمت قراضه در چین، بازارهای داخلی ضعیف ، نوسانات ارزی و محصولات جایگزین ارزانتر از عوامل موثر در در کاهش تقاضا بودند.

ترکیه

براساس این گزارش تولیدکنندگان فولاد ترکیه با وجود خرید یک محموله آهن قراضه در هفته اخیر، تمایل کمی به خرید قراضه داشتند و به همین دلیل موجب فروش راکد فولاد و ثابت ماندن قیمت قراضه در بازار آهن و فولاد ترکیه شد.

پیشنهادات از خریداران ترکی برای hms1,2 (80:20)، 330 دلار به ازای هر تن بود. فروشندگان آمریکا پیشنهادات را ثابت و زیر 360 دلار به ازای هر تن نگه داشتند.

آمریکا

در همین حال صادرکنندگان آمریکا درهفته اخیر دو محموله قراضه به بنگلادش و ترکیه فروختند که هریک از محموله ها  15 دلار به ازای هر تن از محموله های فروخته شده قبل کمتر بودند.

ویتنام

در بازار ویتنام هم خریداران قراضه به دلیل بازار ضعیف فولاد و کاهش ارزش ارز، به دنبال محموله های کوچک‌تر و زمان حمل سریع‌تر بودند. پیشنهادات HMS1,2 (80:20) بسیار اندک دربازه قیمتی 370-380 دلار به ازای هر تن بودند، درحالی که پیشنهادات محصول آمریکایی در بازه قیمتی 395-400 دلار و محصول استرالیایی 380-390 دلار به ازای هر تن بود.

چین

براساس گزارش متال بولتن بازار چین در هفته گذشته پیشنهاد خرید در بازار تولیدکنندگان فولاد ارائه نشد و بازار داخلی چین برای سومین هفته متوالی راکد بود.

تایوان

در بازار تایوان هم کاهش قیمت بیلت، آهن اسفنجی و میلگرد بر تقاضای قراضه سنگین تاثیر زیادی گذاشت و در بازار شنیده شد، برای آهن اسفنجی روسیه در بازه قیمتی 390-400 دلار به ازای هر تن معامله صورت گرفت، در حالیکه خریداران هم خبر دادند  چندین محموله قراضه آمریکایی در بازه قیمتی 355-360 دلار به ازای هر تن معامله شد.

هند

در هند با وجود فعالیت بازرگانی محدود در هند به دلیل تعطیلات پنج روزه دیبالی، بازار فولاد خرد شده هند راکد بوده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *