تامین انرژی؛ بزرگترین چالش صنعت فولاد/ کمبودی که صادرات فولاد را تهدید می‌کند

عضو انجمن نورد کاران فولادی ایران با بیان اینکه تامین انرژی بزرگترین چالش صنایع فولاد است، گفت: کمبود انرژی، فرصت خوب صادرات فولاد را تهدید می‌کند.

مصطفی عبداللهی در گفتگو با فولادبان، با تاکید بر اینکه انرژی به یک چالش اساسی تبدیل شده است، اظهارداشت: مهمترین چالش مدیران فولاد سازی برق و گاز است، این در حالی است که برای تداوم تولید در صنایع فولاد نیازمند انرژی هستیم.

وی گفت: همگام نبودن توسعه ظرفیت تولید برق و گاز طبیعی با برنامه‌‎‌های توسعه صنایع موجب اعمال محدودیت برق در ماه‌های گرم و افت فشار گاز در ماه‌های سرد سال می‌شود که این مساله کاهش تولید را در پی دارد.

این فعال صنعت فولاد با بیان اینکه در حال حاضر کمبود گاز و انرژی در صنعت فولاد وجود دارد، تاکید کرد: اگر این مشکل را نداشته باشیم، در تولید خللی پیش نخواهد آمد؛ چه بسا که تولید ما افزایشی خواهد شد.

عضو انجمن نورد کاران در ادامه بیان کرد: در تولید صنعت فولاد در کشور و در آخر زنجیره یا همان نورد، نسبت به سرانه مصرف داخل کشور افزایش تولید داریم که باید بیشتر در خصوص صادرات محصول نهایی فکر کرد و فضای جدیدی را برای صادرات کشورها فراهم کرد.

عبداللهی خاطرنشان کرد: می‌توان امیدوار بود که صنعت فولاد با حضور مداوم در بازارهای جهانی، براساس استانداردهای روز دنیا پیش و از تکنولوژی جهانی برای تولید بهره‌مند شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *