مفتح: باید فرصت بیشتری برای اجرای برنامه های وزیر صمت داد

یک نماینده مجلس گفت: استیضاح حق مجلس است، اما من مخالف استیضاح وزیر صمت در شرایط حاضر هستم و باید فرصت بیشتری به وزیر داد تا برنامه های خود را به اجرا درآورد.

محمد مهدی مفتح در گفتگو با فولادبان با اشاره به برگزاری جلسه استیضاح وزیر صمت در سه شنبه اهفته جاری در صحن علنی مجلس اظهارداشت: من موافق استیضاح آقای فاطمی امین در شرایط فعلی در مجلس شورای اسلامی نیستم و نامه استیضاح را امضا نکرده ام اما استیضاح حق مجلس است و یکی از ابزارها و بازوهای نظارتی مجلس بشمار می رود.

وی، هدف از استیضاح وزیر صمت را بررسی تعامل دولت و مجلس برای خدمت رسانی به مردم دانست و گفت: دولت و مجلس باید به بهترین شکل ممکن با یکدیگر همکاری داشته باشند تا امورات جاری کشور به نحو مطلوب و در جهت رفع مشکلات مردم حل و فصل فراهم شود. در این میان، اگر در شرایطی خاص استیضاح وزیر لازم باشد این اتفاق بیفتد اما در شرایط حاضر نه استیضاح وزیر لازم است و نه ماهیت استیضاح مشخص.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: شماری از نمایندگان مجلس ممکن است به جمع بندی برای استیضاح وزیر صمت رسیده باشند اما به نظر من شرایط امروز برای اسیضاح فراهم نیست و باید فرصت بیشتری به وزیر داده شود تا برنامه های خود را پیش ببرد و بستر فعالیت‌ها را فراهم کند.

مفتح اظهارداشت: اولویتی در استیضاح وزیر صمت وجود ندارد و باید زمان کافی برای پیشبرد سیاست‌ها و تصمیمات به فاطمی امین داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *